10 feltörekvő márka, amelyekre 2022-ben figyelni kell – ebből pedig most elhoztunk ötöt

10 feltörekvő márka, amelyekre 2022-ben figyelni kell – ebből pedig most elhoztunk ötöt

Az utóbbi években fokozottan tapasztalhatjuk, hogy egyre több vállalkozás születik és lesz egy olyan brand előfutára, ami akár világot is hódíthat. Pontosan ezért rendkívül fontos a megfelelő piackutatás, a konkurencia felmérés, így nem árt tisztában lenni azzal, hogy mit hoz az idei év üzleti szempontokból.

Akik naprakészek, azoknak a szemük előtt zajlik, ahogy naponta jelennek meg új koncepciók, de csak a legerősebbek és legkitartóbbak maradhatnak fenn és gyarapodhatnak – amolyan „ a nagy hal megeszi a kis halat” effektussal. Még azoknak is érdemes külföldi hírek felől tájékozódni, akiknek nem szerepel a tervei között a nemzetközi piacra lépés, hisz azoktól lehet a legtöbbet tanulni, akik már elérték azokat a célokat, amiket mi is szeretnénk.

Vannak a piacon olyan márkák, akik a kezdetektől fogva franchise modellben gondolkodtak, míg akadnak olyanok, akik csak később látták meg cégükben ezt a potenciált. Fontos első körben tisztázni, hogy a most megemlített márkák közel sem egy vagy két éve, hanem legalább öt, ha nem több esztendője vannak jelen a piacon, vagy vágtak bele a franchise világába.


Fit Jeff

Ahogy azt a cég neve is sejteti, a tulajdonos, Jeff 2020-ban indította el a Fit Jeffet, azzal a szándékkal, hogy az elismert Jeff-imázst kihasználva egy fitneszmárkát indítson el. Persze tisztában volt a piac telítettségével, de bízott tudásában, ami a sikere garanciáját adta. A márka rövid időn belül ugrásszerű növekedést ért el, majd azt követően negyvenegy országban nem, hogy hallottak róla, de találkoztak is fitneszmárkájával. A szélesebb értelemben vett Jeff márkát 2015-ben hozta létre Eloi Gomez-zel és partnereivel karöltve Spanyolországban. Mindazontúl, hogy szakértelme páratlan, töretlenül igyekszik teljes egészében kihasználni a digitalizáció adta könnyebbségeket, gondolva itt az órafoglalásra akár mobilalkalmazáson, akár táblagépeken keresztül.


Choppaluna

Az egészséges és tudatos táplálkozás napjainkban egyre nagyobb kultuszt élvez, ami közel sem baj, főleg, ha a benne rejlő üzleti potenciállal számolunk. Ezt pedig a Hero Brands és a német Doner Kebab csoportja sem hagyta figyelmen kívül. A Choppaluna, az egészséges étkezési lánc Berlinben született, egészen pontosan akkor, amikor az alapító Nikhas Agra találkozott az Egyesült Államokban található apróra vágott salátát áruló éttermekkel – és pontosan az ilyen „találkozásokra” mondják, hogy nincsenek véletlenek. Ekkor fogalmazódott meg benne az elköteleződés afelé, hogy elvigye ezt a koncepciót Németországba.

Viszont Nikhas Agra pontosan tisztában volt azzal, hogy ha nem ad valami pluszt, csupán egy lesz a sok közül. Így a márka azzal próbálja megkülönböztetni magát a hasonlóan egészséges étkezési láncoktól, hogy a termékek ízére fektet hangsúlyt, és egyszerre ígér egészséges és élvezetes étkezést a fogyasztóknak, akik pontosan ezért lesznek idővel törzsvásárlók. Emellett a környezetbarát szemlélet és a fenntartható ellátási lánc, valamint a helyi termékek felhasználása egy egészen új színt ad márkájának.


Az Avocado Show

Hallottál már az instagramozható menükről? Külföldön erős népszerűségre tett szert az elmúlt néhány évben, ezt az ételbloggerek és a közösségi médiában megjelenő ételkultúra térnyerése eredményezte. Az Avocado Show az az étterem, amely az avokádóból és más gyümölcsökből és zöldségekből készült egészséges ételek választékát hozza létre hamburgerek, tálak, tacók, saláták és még sok más formájában.

Úgy tűnik, Ron Simpson és Julien Zaal párosa pontosan tudja, hogy mi működik, hiszen koncepciójuk, a The Avocado Show megállta a helyét az élelmiszeriparban és vírusként terjedt el. Az első étterem Amszterdam De Pijp negyedében látott napvilágot. A több százmilliós nézettség és 150 000 követő egy hatvan országból összekovácsolódott interaktív közösség visszaigazolása.


IDEA Lab Kids

A gyermekoktatási franchise-ok már nem újdonságok, olyan szempontból, hogy jó ideje jelen vannak, viszont a kisgyermekeknek szánt STEM (természettudomány, technológia, mérnöki tudományok és matematika) tantárgyak 2011-ben születettek és ez az új oktatási márka egy új generáció melegágya lett.

Az egyik ilyen márka az IDEA Lab Kids, amely művészeti eszközökkel igyekszik megismertetni a gyerekeket a STEM-tárgyakkal. A márka elérhetővé teszi a 4-14 év közötti gyermekek számára, hogy műhelyeken, táborokon, tanfolyamokon és akár születésnapi élményeken keresztül ismerkedjenek meg velük. Az ötlet lényege, hogy felrúgja a hagyományos oktatási módszerek által alkotott szabályokat, hogy egy olyan arany középutat alkosson meg, ahol a metszéspont valahol a STEM-tárgyak és a mostani oktatási rendszer között van.


The Wall Printer

A The Wall Printer alapítója, Paul Baron valami olyasmit keresett, ami meghökkentő és új. A következő nagy dobást kereste, pont ezért döntött úgy, hogy a fali nyomtatás koncepcióját kidolgozva céget alapít. Míg ez a technika Ázsiában, Európában és a Közel-Keleten népszerű volt, addig az Egyesült Államokban ismeretlen volt és pont ez jött neki kapóra.

2019-ben Baron véglegesített egy megállapodást egy vezető ázsiai gyártóval, amely egyszerre tudott megfelelni a kívánt árnak, ugyanakkor kiváló minőségű, könnyen összeszerelhető terméket is biztosított. A Wall Printer az egyetlen ilyen jellegű vállalkozás, amelynek székhelye az Egyesült Államokban van, és ezzel egy teljesen új termelési láncot hozott létre egy versenyképes régióban. Az üzlet gyorsan növekedett, sokan látták a márkában rejlő lehetőségeket és ma már lenyűgöző számokat produkál, 50 franchise-üzletet értékesített 90 piacon.


Domokos Dominika/Valvi.hu


Forrás: https://www.global-franchise.com/insight/10-emerging-brands-to-watch-out-for-in-2022

Kép(1): https://pixabay.com/hu/

Kép(2): https://statonfoods.com/index.php/2022/02/19/healthy-fast-food-chain-choppaluna-to-open-glasgow-city-centre-restaurant-later-this-year/


1 view0 comments