A hard skillek soft skillek nélkül mit sem érnek

"A hard skillek soft skillek nélkül mit sem érnek." - mondja Deborah Szepessy, a WOOfors GmbH Marketingigazgatója.

Munkavállalás szempontjából már jó ideje népszerű Ausztria a magyar emberek számára, és sokan arról a tapasztalatról számolnak be, hogy még akkor is jobban érzik magukat a szomszédos országban munkavállalóként, ha nem beszélnek jól németül, és esetleg szakképzettségükhöz képest "alacsonyabb" képesítésű munkakörben dolgoznak.

A HR KOPÓ Csoport által szervezett REALITÁS online Konferencián a munkáltatói márkaépítés szolgáltatásukról elhíresült osztrák vállalat, a WOOfors is előadást tart, ezért Deborah-t arról kérdeztük, hogyan látják ők a válságot jelenleg, illetve miben kellene véleményük szerint fejlődniük a magyar munkáltatóknak.


Kérjük, mutatkozzon be egy kicsit: Melyik szervezetben, milyen munkakört tölt be, és milyen karrier úton jutott idáig? Miért választotta ezt a hivatást?

Az osztrák cégközponttal rendelkező WOOfors Marketingigazgatója vagyok.

Mindig is érdekelt a kommunikáció, a marketing, a PR és a HR világa. Szerencsé(m)re ezen területek szerelemgyermeke, az employer branding ma már egyre nagyobb teret hódít magának.


Ön szerint milyen mértékű a válság jelenleg? Csupán Magyarországot érinti vagy Európát és akár az egész világot megváltoztatják a jelenlegi gazdasági változások?

Nehéz lenne megítélni, hogy milyen mértékű jelenleg és hogyan változik még. Nálam sokkal nagyobb rálátással rendelkező szakemberek sincsenek azonos véleményen ezzel kapcsolatban.

Ami biztos, hogy mindig voltak és lesznek is olyan helyzetek, amelyekre reagálni kell. A mostani sem kivétel ez alól.


Mit javasol a magyar vállalkozóknak, hogy talpon maradjanak a változások ellenére? Lehetséges a fejlődés nehezebb körülmények között is, avagy mi hozhat stabilitást, esetleg növekedést is?

Azt szokták mondani, hogy teher alatt nő a pálma. Persze ennél sokkal édesebb terhet is el tudnánk viselni... Azt hiszem a kulcs a flexibilitás.


Ön szerint milyen területen lenne érdemes leginkább fejlődnie a magyar munkáltatóknak?

A Magyarországról hozzánk érkező munkavállalók rengeteg horrortörténetet mesélnek. Tapasztalatunk szerint az Employer Branding és a New Work integráció elengedhetetlen (már) rövid távon.


Meglátása szerint mi a legfontosabb a munkaerő felvétel során? Milyen szűrő szempontokat érdemes alkalmazni?

A WOOfors-nál alapvetően személyiségközpontú toborzást végzünk. A hard skillek soft skillek nélkül mit sem érnek. Valamint két fontos stratégiai szemléletmódot említenék, melyeket sokszor – hibásan – versenyeztetni szoktak egymással: az egyik a team-fit vagy cultural-fit gondolkodásmód, a másik pedig a culture add. Mindezek alapfeltétele az együttműködési és a jó kommunikációs készség, valamint a kritikai gondolkodás.


Érzékelhető-e a gazdasági válság Ausztriában? Találkoznak-e komoly változásokkal a munkaerőpiacon?

Ausztriában is fokozódik a munkaerőhiány. Ezzel párhuzamosan a munkavállalói érdekérvényesítés erősödik. A munkáltatói márkaépítés szükség a munkaadói oldalról és elvárás a munkavállalók felől.


Ön szerint még mindig nehezebb a hölgyeknek érvényesülni a gazdasági életben?

Ez sajnos nem csak szerintem van így.


Mit üzen a többi hölgynek, hogyan építsék karrierjüket?

Van egy mondás, amit nagyon szeretek: „Real Queens Fix Each Other's Crowns”


Milyen szolgáltatással kapcsolatban fordulhatnak Önhöz a vállalkozók?

A legtöbb cég felismeri, hogy a munkaerőközvetítést, a munkáltatói márkaépítést és a new work trend integrációját nem lehet egymástól teljesen elszeparálható feladatokként kezelni. Így a legtöbbször az említett három szolgáltatást magában foglaló all-in megbízásokat kapunk.


HR KOPÓ


49 views0 comments