„A munkavállalókért folytatott verseny soha nem látott szinteket ért el” - Varga Balázs (Profession)

Varga Balázs, a Profession.hu marketingigazgatója mesélt a HR KOPÓ-nak egy online kerekasztal beszélgetésen arról, hogy mit látnak ma a munkaerőpiacon, milyen véleményekkel találkoznak a munkáltatók kapcsán, és hogyan tudják ezeket az információkat saját munkáltatói brand-jük építésénél is hasznosítani.

Egyre több cég fektet energiát a munkáltatói márkájának kialakításába. A munkakeresők sokkal kritikusabban válogatnak a munkáltatók között, mint néhány évvel ezelőtt; a korábbi, a munkáltatói brand építéséről szóló cikkünkkel egybehangzóan Balázs is elmondta: „A munkavállalókért folytatott verseny gyakorlatilag soha nem látott szinteket ért el itt Magyarországon. Ezt jól jellemzi az is, hogy a COVID előtt a Profession oldalán átlagosan 12.000 álláshirdetés volt fent, most 22.000 van – ez egy elég komoly növekedés.”

Két jellemző hibát említett, amit elkövetnek a vállalkozások a toborzás és munkáltatói brand építés során: az egyik, hogy a cégek – tudatosan vagy tudattalanul – hamis dolgokat állítanak magukról, a másik pedig, hogy rosszul mérik fel az üzenetük, a tevékenységük relevanciáját. Az előbbi egyértelműen konfliktushoz vezethet munkáltató és munkavállaló között, és ha a munkavállaló úgy dönt, hogy emiatt elhagyja a céget, akkor a toborzási költségek meg is duplázódhatnak. Az utóbbi pedig alááshatja a cég hitelességét, visszásságot kelthet a dolgozókban, ha a tevékenységük fontosságát nem ugyanarra a szintre helyezik.


Varga azt is elmondta, hogy kialakított rendszerük van arra, hogy hogyan segítsék a munkáltatókat a hirdetés folyamatában. Egy-két hetes időszak után szokták értékelni az álláshirdetéseket különböző adatok alapján, ezután javaslatokat tesznek arra, hogy hogyan lehetne alakítani a hirdetés szövegén ahhoz, hogy az jobban teljesítsen. Az egyik legnagyobb problémaként azt említette, amikor a vállalatok olyan üres frázisokat használnak, mint például a „családias légkör” vagy „szupercsapat”, mert nem szántak időt arra, hogy megfogalmazzanak egy egyedi, valós és hiteles állításokat tartalmazó álláshirdetést.


A saját employer branding stratégiájukkal kapcsolatban a marketingigazgató így nyilatkozott: „Körülbelül hat évvel ezelőtt ismertük fel azt, hogy attól még, hogy valakinek van egy nagyon erős konszumer márkája – a mi esetünkben a Profession.hu márkaismertsége 90% fölötti, szinte mindenki ismeri az országban –, mégis a Profession-t, mint munkáltatót kevesen ismerik. Felépítettünk marketing és HR koprodukcióban egy kampányt, egy olyan employer branding stratégiát és employer branding akciótervet, amit az elmúlt hat évben jó eredményekkel használtunk. Azonban jelenleg komoly változáson megy át a munkaerőpiac, és felismertük azt, hogy az eddigi rendszerünk már elavult és ebben az új helyzetben nem állja meg a helyét. Éppen ezért most úgy döntöttünk, hogy átalakítjuk az egészet, elsősorban azzal a szemlélettel, hogy szegmentáljunk. Teljesen más üzeneteket és teljesen más érveket fogunk mondani egy sales-esnek vagy annak, aki az IT szektorba jelentkezik.”

A megújulásra való képesség az egyik legfontosabb összetevő egy minőségi munkáltatói márka létrehozásakor. Az önreflexió, a cég realitásának és a külvilág valóságának egyeztetése és a változások lekövetése pedig a legszemléletesebb példa arra, hogy a Profession.hu élen jár abban, hogy egy kölcsönösen támogató közeget hozzon létre a munkavállalói számára.


Ha kíváncsi vagy arra, más cégeknek milyen tapasztalata van a munkáltatói brand építéssel, olvasd el cikkünket az Eurokomax Kft-ről vagy a Vitaking Kft-ről.


Toperczer Anita, Bujdosó Edina /Valvi.hu


10 views0 comments