A Pinterest átveszi a hatalmat a közösségi médiában

A virtuális „életben maradás” már nem csupán illúzió. Aki lemarad, gyakorlatilag eltűnhet a gazdasági palettáról.

A kényszerhelyzetek kényszermegoldásokat szülnek, s nem volt ez másként az elmúlt másfél év fényében sem – azaz a pandémia ideje alatt. A vírushelyzet miatt az emberek szinte minden területen offline-módból online életmódra váltottak, ezért az online terek információs és kommunikációs igénye is megnőtt. Ebben az időszakban nyilvánvalóvá vált: a virtuális „életben maradás” már nem csupán illúzió.


Azonban ez nem minden érintett félnek volt egyaránt kényelmes és magától értetődő, hogyan értékesítsen és működjön digitálisan. A Facebook, az Instagram és a Twitter sokszor a felhasználók számára érthetetlen szűrőkkel korlátozza a vállalkozások PR tevékenységét, ezért előre törtek a sorban a Tiktok, Twitch illetve a Pinterest felületek. Ez utóbbi úttörője a Socila media platformjának, ugyanis a képmegosztó felület akár több ezer követést tud generálni a követőszám méretétől függetlenül; mivel egyes „pinek” akár hetekig, hónapokig aktívak maradnak, anélkül, hogy bármit is tennénk ezért.


Beállunk a sorba?

2021-ben már a kis – és középvállalkozók is eljutottak arra a pontra, hogy jelenlétük elengedhetetlen a közösségi médiában. A becsődölési hullám azokat a vállalkozókat kerülte el, akik - a Pinterest online felmérése alapján - akár többletköltségek mellett is reformokat eszközöltek, és szolgáltatásaikat digitalizálták. Így rohamosan nőttek az Instagram, de különösen a Tiktok felhasználók, azonban a Pinterest lehetőségeit egyelőre még kevesen használják ki Magyarországon. Pedig a platform több jellemzője is kedvező körülményeket teremt ahhoz, hogy a márkaépítés új szintre lépjen.


Sok céggel egyetemben a Pinterest csapatát is különösen foglalkoztatta a pandémia okán kialakult vállalkozói helyzet; az arra történő reflexiók időszerűsége, hatékonysága és a mérhető következmények is. Az általuk levezényelt kutatásból kiderül, hogy a járvány időszak közel sem okozott olyan mértékű kárt, mint amivel kalkulálni lehetett volna, mivel a válaszadók 87 százalékának egyáltalán nem, vagy csak minimálisan volt anyagi vesztesége. Mindez annak volt köszönhető, hogy minden szolgáltatás átültethető volt a digitális platformokra.


Aki korán kel, …

A rendelkezésre álló digitális technológiai lehetőségek olyan újszerű megoldásokat kínáltak, amelyek mérhető pozitív eredményeket produkáltak, s így a különböző Social media felületek eszközei már a vállalkozók tudástárának részét képezik.


Az organikus elérések alakulása nagy mértékben meghatározza egy vállalkozás marketing stratégiáját, így a Pinterest által elérhető növekedés híre hamar elterjedt a gazdasági életben. A felület használatával a cégek közel negyvenszer nagyobb népszerűséget érhetnek el, mint az eddig élen járó Facebook segítségével. Jelenleg a magyarországi vállalkozók csekély százaléka aknázzák ki a Pinterest funkcionalitásából adódó lehetőségeket a márkaépítés, organikus elérés, vásárlás ösztönzése avagy landing page-re történő irányítás tekintetében. Így az a vállalkozó, amely képes elsajátítani a fent említett képmegosztó hírportál szakmai hozzáértését, s mindezt megfelelően be tudja építeni marketing stratégiájába, ki fog emelkedni versenytársai és konkurensei közül.


Domokos Dominika /HR KOPÓ


A nyitókép forrása: Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

1 view0 comments