A társadalmi felelősségvállalás népszerűsíti a vállalkozásunkat

Megmutatjuk, hogy hogyan és miért tudod növelni vállalkozásod sikerét azzal, hogy foglalkozol napjaink legfontosabb kérdéseivel, amelyek mindenkit foglalkoztatnak.

A társadalmi felelősségvállalást sokan csak a nagyobb multikban tudják elképzelni, azonban napjainkban a KKV szektorban is egyre jelentősebb és impozánsabb, ha vállalkozásunk foglalkozik a fontos társadalmi kérdésekkel, főleg ebben az egyre érzékenyebb világban.


Mi is az a társadalmi felelősségvállalás?

A Vállalati társadalmi felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility vagy CSR) egy alapvető fogalom, amit azért alakítottak ki, hogy segítsen a vállalatoknak a társadalmi és ökológiai kérdéseket vállalati tevékenységeikbe integrálni. A multi szektor régóta használja a CSRt arra, hogy szimpatikusabbá tegye a vállalatot azzal, hogy foglalkozik olyan társadalmi kérdésekkel, mint a környezetvédelem, a globális felmelegedés, a nemek megkülönböztetésének kérdése vagy az állatok védelme.


Hogyan válhat ez hasznunkra?

Tegyük fel, hogy van egy szerszámkészítő vállalkozásunk, ahol nemrégiben áttértünk arra, hogy a szerszámok nyelét újrahasznosított fából, műanyagból vagy gumiból készítjük, de a nálunk kapható szerszámok minősége ezzel gyengébb lett, viszont jóval olcsóbban tudjuk adni, mint a tőlünk két sarokra lévő hasonló boltban. Amennyiben nem kommunikálunk, mindenki azt jegyzi meg, hogy silány minőséget árulunk, és, ezért mindenki a másik boltba megy két sarokkal arrébb.


Hogyan fordíthatunk a verseny állásán?!

Ajtóra ragasztott matricákkal, plakátokkal, közösségi média segítségével, esetleg vásárlókkal való beszélgetésekkel köztudatba juttathatjuk, hogy mi a vállalkozásunkkal segítünk a környezeten, és ha nálunk vásárolnak, akkor ők is részesei lehetnek ennek, valamint nem éri őket kár, mert a környezetet támogatni és fél évvel korábban lecserélni szerszámjainkat nem is hangzik annyira rosszul, emellett olcsóbban jutnak a termékekhez.


Így ugye, hogy jobban hangzik!?

A megfelelő és rendszeres kommunikáció elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeresek legyünk, ezáltal fontos az is, hogy ha ilyen kérdésekkel foglalkozunk, akkor mindenki tudjon róla. Így egy különleges imázst alakíthatunk ki cégünknek és szimpátiát alakíthatunk ki a fogyasztóinkkal.


Mekkora felelősséget vállaljunk?

Ne képzeljünk el nagy dolgokat kis cégként, addig nyújtózkodjunk, amíg a takarónk ér! Egy szuper kommunikációval a legkisebb dolog is lehet a legszimpatikusabb. Maradjunk a példáknál: üzletünk évente adományoz egy faültető alapítványnak egy kisebb összeget, aminek tagjai a kivágott fák helyére telepítenek újakat. Ezzel hozzájárulunk ahhoz, hogy egy évben 1000 fát tudjanak ültetni az összegyűjtött adományokból.

Ezzel is elérhetünk egy jobb megítélést és elég, ha boltunkban feltüntetjük, valamint az év végén aktívan kommunikáljuk, hogy megint eltelt egy év, és megint tettünk valamit a környezetért. Ennyi az egész.


Adj egy új célt, egy új értelmet vállalkozásodnak! Vállalj felelősséget és tedd sikeresebbé, szimpatikusabbá céged tevékenységét, bármivel is foglalkozz! Legyen a munkád része egy jobb élethez való hozzájárulás is!


Gyebnár Levente Zoltán /HR KOPÓ


2 views0 comments