Akkor is ha repülővel, akkor is, ha szamárháton indulunk

Shay Mitchell, a „Hazug csajok társasága”, a „Te” és a „Dollface” című sorozatok színésznője 2018-ban alapította a BÉIS-t, azzal a céllal, hogy stílusos bőröndöket kínáljon, a luxus árkategória alatt. Az alábbi interjúban Shay Mitchell és Adeela Hussain Johnson, a cég CEO-ja a márka indulásáról és a COVID-19 okozta nehézségek kezeléséről beszélt.

Eredetileg miért hoztátok létre a BÉIS-t, és mikor indítottátok?

Shay: A BÉIS 2018 októberében indult és a mindennapi termékkínálat okozta frusztráltságomból ered. Tizenéves korom óta járom a világot és mindig is idegesítettek a piacon elérhető utazó-kiegészítők. Mindig úgy éreztem, hogy a táskák, amiket találok, vagy kívül esnek az anyagi keretemen, vagy jól néznek ki, de kevésbé funkcionálisak, vagy egyenesen rondák és bonyolultak voltak. Ahogy idősödtem, egyre inkább azt láttam, hogy nincsenek elegáns, funkcionális és megfizethető termékek az utazó kellékek között. Ez volt az a piaci rés, amit meg szerettem volna célozni a BÉIS-zsel.


Az utazás iránti szenvedélyed inspirálta a márkát?

Shay: Egyértelműen, az utazás iránti szeretetemből adódóan vannak saját tapasztalataim – ezáltal jártasságom táskákkal és más kiegészítőkkel kapcsolatban is –, ezek vezettek odáig, hogy részletes véleményem legyen arról, mi számít „jó bőröndnek” és „rossz bőröndnek”. Sokszor találtam magam egy kiránduláson, nagyszerűen szórakozva, csak épp egy olyan táskával, ami használhatatlan volt. Rengetegszer történt ilyen, és egy ponton elkezdtem papíron levezetni a feszültségemet… pontosabban koktélszalvétákon, random cetliken vagy bármin, ami a kezembe akadt… rajzolgatva az ötleteket az álomtáskámhoz. A fejemben lévő táskák mindig kombinálták a formát és a funkciót, és mikor valamilyen „problémába” ütköztem, végiggondoltam és levezettem, hogy hogy lehetne kijavítani azt. A BÉIS indítása egyike volt azoknak a „minden összeáll” típusú lehetőségeknek, amire azonnal rávetettem magam. Az összes utazásból eredő tapasztalatom, az összes firkálgatásom és ötletelésem kifizetődött, ahogy megálmodtuk, megterveztük és maximalizáltuk a BÉIS darabokat.


A járvány kitörése után mennyire hamar láttátok be, hogy alakítani kell a raktárkészleten és a megközelítésen?

Adeela: Azonnal. Emlékszem, a lezárás második napján hívtam Shay-t, hogy megbeszéljük, hogyan alakítjuk át a kínálati stratégiánkat és a készlettervezetet. Rengeteg volt a bizonytalanság abban az időben, és a legfontosabb az volt, hogy flexibilisek maradjunk, hogy értsük a környezet változásait és a vásárlók szükségleteit, és gyorsan tudjunk reagálni azokra. A legsikeresebb termékeinket helyeztük előtérbe, és kicsit háttérbe szorítottuk az olyan darabokat, amik kifejezetten repülésre vannak tervezve, mint például a gurulós bőröndök. A jövőbeli kínálati terveinket is átnéztük és visszafogtuk az újításokat, inkább a kisebb, „szabadkezes” és szezonális termékekre koncentráltunk. Akkor még senki nem tudta, mennyi ideig leszünk „büntiben”, de meg kellett hoznunk néhány kockázatos döntést, nem sok előrelátással, mert a gyártás ideje legalább 3-4 hónap. Kis szerencsével néhány esetben jó lóra is tettünk.


Mely változtatások működtek a legjobban és miért?

Adeela: A készlet- és kínálati stratégiánk végig összhangban volt azzal, amit jósoltunk, jól láttuk, merre fog mozdulni a piac egy olyan időszakban, amikor az emberek kevesebbet repülnek, de attól még utazniuk kell. Ehelyett valószínűleg inkább kocsival közlekednek, otthon vakációznak a családjukkal, többet járnak a természetbe és valószínűleg többet sétálnak. A készlet- és kínálati stratégiánkat ahhoz igazítottuk, amit valószínűsítettünk arról, hogy mi lesz az „új normális”. Szintén kockáztatnunk kellett abban a kérdésben is, hogy mibe fektessünk be. Konzervatívak akartunk lenni, ahol csak tudunk, és még többet bele akartunk adni azokon a területeken, amik az üzletünk tisztessége, a márkánk és a vásárlóink szempontjából fontosak. Visszavontunk olyan reklámokat, amik repülős utazásokról szóltak és inkább arra használtuk ezt az összeget, hogy megmutassuk, mennyire aktív és sokoldalú márka vagyunk. Továbbá olyan kreatív tartalom gyártására koncentráltunk, ami a termékeink funkcionális aspektusait emelte ki. A vásárlói visszajelzések azt mutatták, hogy az emberek úgy érzik, értéket kapnak a pénzükért, és azt is szemléltették, hogy miben különbözünk a versenytársainktól. Ahogy módosítottuk a márkánk üzenetét és a kreatív marketinget, a „hétvégi” fantázianevű táskánknál megnégyszereződött, a „munkahelyi” tote bag-nél megduplázódott a közvetlen eladásokból származó bevételünk, majdhogynem egyik napról a másikra.


Mit gondolsz, hogyan változik maradandóan az utazás, mint iparág, és a BÉIS mit tesz azért, hogy igazodjon ezekhez a változásokhoz?

Shay: Őszintén, azt hiszem, hogy ha az utazások funkciója néha megváltozik, attól még alapvetően, filozófiai szempontból ugyanaz marad. Az emberek azért utaznak, hogy felfedezzék, építsék magukat és hogy tanuljanak. Családot látogatni, új tapasztalatokat keresni, új kapcsolatokat teremteni… ez az EMBERI létezés alapja is. És emiatt az emberek utazni fognak. Repülőre fognak szállni, csak talán letörlik az ülésüket, nem használják a támlát, vagy kétszer is meggondolják, hogy berakják-e a ruhájukat a hotel szekrényébe. Mint tapasztalt utazók, teljesen megértjük, és arra összpontosítunk, hogy ezen változások és igények irányába fejlődjön, növekedjen a márkánk. Továbbra is folyamatos újításokkal fogunk szolgálni a „szabadkezes” területen és olyan megoldásokat fogunk kínálni, amelyek által lényegében a bőröndből lehet majd élni.


Toperczer Anita /ValVi.hu


Forrás: forbes.com

A kép forrása: wikimedia.org

4 views0 comments