Amikor azt mondják, „ Ne csak egy terméket adj, hanem nyújts mellé élményt is!”

Updated: May 3

Kartal és Anett a Tálka Találka megálmodói, s míg Anett mindig is a kerámia szerelmese volt, s tudta, hogy az ő útja erre van kikövezve, addig Kartal életében hobbi szerelemként jött és maradt is a kerámiatervezés. Mivel mindketten megfordultak vendéglátói területen, így az emberekkel való kapcsolat kialakítása nem okoz számukra gondot.

Nemrég ünnepeltek együtt századik követőjükkel, ami igen szokatlan, nemde? A social media miatt az online jelenlét gyakran személytelenné válik, s minden emberi érzés, kontakt a közösségi platformok csepegtetőjén pereg le, azonban ők törekednek arra, hogy közvetlen kapcsolatot építsenek ki a közösségükkel. Számukra fontos a közvetlen környezet: „Mindenképpen szeretnénk szoros és közvetlen kapcsolatot ápolni a követőinkkel, hiszen az egész koncepció a közös alkotásra és az élményre alapszik, akár csak egy baráti találkozó.”


Mobilis kerámia?

Önmagában az a koncepció, hogy a kerámia készítést mobilissá tegyék, egy formabontó kezdeményezés, ami próbaúton van, de nagy reményeket lehet hozzáfűzni. Anettnek és Kartalnak kiemelt szerepet játszik a mindennapi tevékenységükben az edukáció, így az élményalkotás plusz hozadékkal mind kicsiknek, mind a nagyoknak önfejlesztő hatással bír. Segíti és fejleszti a finommotoros készségeket, előhozza a kreativitást, és segít “anyagszerűen” gondolkodni.


A Tálka találka mögött két kerámia márka áll:az egybogreteat, valamint a mag.ter.muhely. Anett és Kartal úgy vélik, ezek a projektek sosem nyilváníthatóak majd teljesen késznek, hisz az élet, az újabb és újabb megkeresések, ezidáig nem látott helyzeteket generálnak, amire a maguk módján kell reflektálniuk és tapasztalatot szerezniük. „Összességében mondhatnánk , hogy az élet a tenyerén hordoz minket, mert tökéletes harmóniában működünk mi is és a brand-ek is, a "civil" állásunk mellett.”

Mire az ember megtalálja a maga útját, évek, ha nem évtizedek robognak el mellette, viszont vannak olyan szerencsések, akik már első lépéseikben azt az utat járják, amit nekik szánt az ég.


Kartal a rendezvényszervezésben merítette ki energiáit, baristaként kötötte le kreativitását, majd immáron tíz éve üzletvezetőként áll helyt a hétköznapokban, és szerelem projektként tekint kerámia vállalkozására. Talán ez a tökéletes balansz titka?


S míg fentebb a balansz velejét elemeztük, addig a sorsszerű találkozások mezsgyéjén haladt Anett, aki keramikus szakon végzett a Kisképzőben, majd célirányos fordulatot vett a magánvállalkozása felé, családja teljes körű támogatásával. S mivel ő maga is dolgozott vendéglátásban, így az emberekre való kapcsolódás és a kreativitás nem ismer határokat.



Elég egy jó ötlet?

„Mindenképpen szükség van megfelelő szakmai háttérre, rálátásra, kreativitásra és végtelen türelemre, alázatra.” – mesélték nekünk az alapító páros, emellett pedig hozzáfűzték, hogy elengedhetetlen a megfelelő technikai háttér és az anyagi tőke.


Valódi kapcsolatok egy virtuális generációban?

A mai világban sokat használt social media jelenlét meg tudja keseríteni a vállalkozók életét, hisz az aktív online jelenlét plusz egy embert kíván, így a kérdés valid, hogy a Tálka Találka márka az Instagramon túl is jelen lesz-e más közösségi platformon – a válasz egyszerű: az alkotók úgy vélik, hogy a személyes kapcsolat, a valódi kontaktus – főleg ebben a szakmában – felülírja az online szerepvállalást, s mint egy jó mendemonda, márkájuk szájról szájra száll.


„Az élet maga a fejlődés, elkerülhetetlen, hogy tanuljunk, fejlesszük magunkat.”


Nekünk, mint a HRK-nak fontos tudni, hogy milyen igényekre reflektálunk vállalkozói körökben, mint szolgáltatók, így érdekelt Kartal és Anett álláspontja a vállalkozói önfejlesztést és a kreatív marketinget illetően.


Szerencsésnek vallják magukat, hisz korábbi éveikben elegendő tapasztalatot szereztek ahhoz, hogy a vállalkozásuk jelenlegi szintjét megkövetelő marketing tevékenységnek eleget tegyenek, azonban sokaknak elkel a megtámogatás és a segítség, s ahogy ők is mondták:


„Amennyiben a vállalkozónak nincsenek meg a megfelelő marketing és kommunikációs alapjai, mindenképpen érdemes külső segítséget igénybe venni.”


Azoknak, akik a saját vállalkozásuk elindításán gondolkodnak, a Tálka Találka megálmodói csak annyit üzennének: „Hajrá, s mindent bele! Kreatívnak kell lenni, őszintének (magunkhoz is), kell szakmai tapasztalat, logika és egy nagy adag szerencse !”


Domokos Dominika /HR KOPÓ Interjú

12 views0 comments