„Az igényfelmérés közös feladat”

Updated: Jun 11

Kaputa Zoltán, az Eurokomax Kft. marketingvezetője beszélt a munkáltatói brand építésről, a COVID-19 okozta nehézségek kezeléséről és a MagyarBrands díjról a HR KOPÓ által szervezett online kerekasztal beszélgetésen.

Korábban írtunk már arról, hogy milyen fontos elemei vannak a munkáltatói brand kialakításának, miben könnyítheti meg egy cég életét és fejlődését az, ha egyértelmű a munkáltatói brand üzenete.

A gépgyártó Eurokomax Kft. 2021-ben megkapta a MagyarBrands által alapított kiváló munkáltatói díjat, ami többek között annak is köszönhető, hogy továbbképzésekkel és rendszeres, komfortos céges programokkal segíti a dolgozóik munkahelyi létét. Arra a kérdésre, hogy ki alakítja ki az ezekkel a jóléti szempontokkal kapcsolatos stratégiát, Kaputa Zoltán, marketing igazgató elmondta: náluk az ügyvezetés ennek a felelőse. „Nyilván a marketing osztály feladata a tervezés, majd a munkaügyi osztállyal együtt dolgozva alakítjuk ki az irányvonalát a kivitelezésnek, de magát a stratégiát az ügyvezetés határozza meg.”


A beszélgetésen az is szóba került, hogy a cég – figyelve a manapság jellemző munkavállalói igényekre – nem homogén állományként, hanem kis csoportokra, esetleg akár személyekre bontva kezeli az alkalmazotti közösségét. Mivel más kérései, más problémái lehetnek a cég különböző területein dolgozóknak, az „egyenmegoldás” sokszor nem opció.

Azzal kapcsolatban, hogy ki gondolkodik náluk arról, hogy a kollégák azt kapják, amit szeretnének (és ez egyezzen is azzal, amit az Eurokomax nyújtani tud), Kaputa azt válaszolta, „nálunk ez egy közös feladat – a marketing, a munkaügy és a HR közösen gondolkodik ezeken a folyamatokon. Konkrétan ezt a részét, hogy felmérjük, kinek mi az igénye, ezt a munkaügy végzi nálunk.” A marketingvezető ezzel kapcsolatos példaként említette, amikor a koronavírus járvány legrosszabb szakaszában területenként külön-külön mérték fel, hogy mivel tudnak leginkább segíteni a dolgozóiknak – a back office-nak laptopot és otthoni munkavégzést biztosítottak, a front office-nál, a raktárnál és a szerviz részlegnél pedig kézfertőtlenítővel és maszkokkal támogatták a kollégákat.


Kaputa nagy lelkesedéssel beszélt arról is, hogy mit jelentenek a cégük életében a MagyarBrands elismerései: „Mi rendszeresen mérjük, hogy az ügyfeleink, a partnereink mennyire azonosítják be magát a tényt, hogy MagyarBrands márka díjazottak vagyunk. Az éves elégedettségi mérések alkalmával rá szoktunk erre kérdezni, hogy tudják-e azt, hogy mi ezeket a díjakat megnyertük, ezért dolgoztunk és hogy azonosítanak-e minket ezekkel – és ez évről évre növekszik Egyre többen értik és elismerik, hogy mit is jelent a MagyarBrands díj.”

A kerekasztal beszélgetésen részt vett még Nagy Andor, a Vitaking Kft. ügyvezető igazgatója és Varga Balázs, a Profession.hu marketingigazgatója is.


Szerző: Toperczer Anita, Bujdosó Edina/Valvi.hu



10 views0 comments