DugiZsuzsi hírnevet kovácsolt a gúnynévből

Updated: Apr 10

Zsuzsi nem tipikus „női munkát” választott magának: 9 évig egymaga végzett duguláselhárító munkát, mielőtt megalapította és felvirágoztatta saját vállalkozását.

A szokatlan szakmaválasztásról, és a családi vállalkozás mindennapjairól mesélt a HR KOPÓ-nak Rácz Zsuzsanna, a TISZTA VÍZ Környezetvédelmi és Szolgáltató Kft. tulajdonosa.


Pontosan mivel foglalkozik a vállalkozás?

Egy kisebb családi vállalkozás vagyunk, duguláselhárítással foglalkozunk, ami azt jelenti, hogy WC, mosdó, mosogató, kád, udvar, utca, vagy egyéb vizesblokkok tisztítását, duguláselhárítását megoldjuk. A háztartási dugulástól kezdve, az udvari környezetig mindenhez van felszerelésünk. 30 éve vagyunk családi vállalkozásként a piacon. Én vagyok a hátsó, a nem látható adminisztrátor, aki a hivatalos-, jogi-, papírforma-ügyeket kezeli, én intézem a reklámot, én szervezem meg a munkát. Mindemellett a gyorsaságra is ügyelek, ugyanis mi egy gyorsszolgálat vagyunk. A párom a műszaki háttér, a lányom férje is duguláselhárító szakember, aki kimegy és elhárítja a problémát. Rajtuk kívül még egy fő segíti a csapatot az esti órákban.


Mennyire nehéz szétválasztani a családot a munkahelytől, ha konkrétan a család maga a vállalkozás?

Több nehézség is van. Először is, én az érzelmeimre hallgatok és a megérzéseimre, a párom az ellenkezője, ő az adatokra és a tényekre fekteti a hangsúlyt. A vejem pedig végrehajtja a feladatokat, amiket közösen gondolunk ki. De végtére is közösen alkotjuk meg az eredményeket, és ezt családként megélni igazából jó dolog szerintem.


Említette, hogy a cégnek a reklámjával is Ön foglalkozik, milyen eszközöket használ arra, hogy jobban megismerjék a céget? Hogyan reagálnak az emberek az egyedi „DugiZsuzsi” névre?

Az internet a fő reklámfelület, de emellett a nyomtatott sajtó is szerepet játszik a cég életében, ezenkívül fizetett Adwords-hirdetéseink is vannak. A Facebook-ot arra használom, hogy tanácsokat adjak - főként a háziasszonyoknak, hogy miképpen tudják megelőzni a dugulást. Zseniális ötlet volt ez a „DugiZsuzsi” elnevezés, mert nagy népszerűséget hozott. Egy konkurens cég találta ki rám - az is lehet, hogy pejoratív éllel - a DugiZsuzsi elnevezést, de én bosszankodás helyett hírnevet kovácsoltam belőle. Azt hiszem, én vagyok az országban az egyedüli nő, aki ezt a szakmát műveli, erre büszke vagyok, büszkén vállalom. Magam 39 éves kezdtem el a duguláselhárítást, korábban a sajtóban dolgoztam újságíróként. Egy teljesen új területre tévedtem, és nem titkoltam, hogy ezzel a szakmával jól akarok keresni. Úgy láttam, hogy van piaci rés, az embereknek nagy szüksége van egy valóban gyors és megbízható duguláselhárító szolgáltatóra.


Hiányszakmának gondolja a duguláselhárítást napjainkban?

Nem! Sőt! Sokan vagyunk. Amikor eldöntöttem, hogy egy nő is csatlakozni fog a területre, és belevágtam, még kevés duguláselhárító brigád volt, de hamar rengetegen lettek, akik Budapesten dolgoznak.


Bizalmi kapcsolatnak gondolnám, amikor valaki hasonló problémával hív egy szolgáltatót és beengedi az otthonába. Jól sejtem?

Igen, a duguláselhárító mindig intim környezetbe téved, pont ezért szükség van a diszkrécióra is. Korábban több hírességnél is jártunk. Sok érdekes helyzettel találkozunk, olyan dolgok kerülnek bele a lefolyórendszerbe, hogy az ember nem győz csodálkozni! De ha megtaláljuk valakinek az elveszett nyakláncát, úgy érezzük, hogy nem csak a szanitert javítottuk meg. Egy nagyon jellegzetes dolgot kiemelnék: amilyen rendet tisztaságot találtunk, mi ugyanolyat hagyunk magunk után. Pontosítok! Mi patyolat tisztaságot hagyunk magunk után.


Mit tanácsolna a hasonló tevékenységet folytató kisebb vállalkozásoknak?

A legfontosabb, hogy szeressen segíteni másoknak, adni és szolgáltatni! Ez egy vészhelyzeti szolgáltatás… Az egyik legfontosabb, hogy törődjünk egymással és amit elvár az ügyfél minimum azt megkapja. A minőségre nagy hangsúlyt kell fektetni, és mi ezt meg is tesszük. A konkurenciával a legnagyobb problémám, hogy sok a szélhámos. A szakmát járatják le azzal, ha valótlant hirdetnek, és a visszhang pedig ebből az lesz, hogy a vállalkozók ilyenek. Ezzel együtt azt gondolom, hogy a legtöbben nem akarják becsapni az ügyfeleket, és korrektül számolnak.


Talán azt tudjuk tanácsolni elsősorban az ügyfeleknek, hogy egy megbízás előtt térképezzék fel alaposan a problémát, és úgy érdeklődjenek az árak felől, hogy utána ne menjen rá a gatyájuk is a szolgáltatásra.

Pontosan ezért határozzuk meg előre az árakat, hogy az ügyfél tudja, hogy mire kell készülnie. Mindig elmondom előre, hogy mire lehet számítani, a helyszínen legtöbbször csak pontosítunk. Mivel nagy hangsúlyt fektetünk a megelőzésre is, érdemes a weboldalunkat böngészni és olvasni ebben a témában. Ajánlom mindenkinek!


Szerző: Bauer Barbara /HR KOPÓ


kép: https://www.facebook.com/DugiZsuzsi




7 views0 comments