Hogyan tudhatsz meg többet a célközönségedről?

Kulcsszókutatással egyszerűen megtudhatod, hogy mire keresnek a vásárlóid. Milyen lépésekből áll a kutatás folyamata? A kérdésre részletes választ adunk a cikkünkben.

Megtalálhatóak a konkrét keresési kifejezések

Az emberek szeretnének választ kapni a kérdéseikre, amelyhez a keresőket hívják segítségül. Ha a te oldalad válaszolja meg maradéktalanul a kérdést, akkor több időt töltenek majd a honlapon. Amennyiben megfelelő termékajánlat is található az oldalon, akkor valószínűleg vásárolni is fog az érdeklődő, hiszen kialakul egyfajta bizalom, mivel az adott oldalon talált tanácsot arra vonatkozóan, hogy hogyan tudja megoldani a problémáját.


Ahhoz, hogy minél több felhasználó érkezzen az oldalra, minél jobban meg kell ismerni a célközönséget. Ehhez kiváló eszköz a kulcsszókutatás, amely a SEO-hoz, vagyis a keresőoptimalizáláshoz nélkülözhetetlen. A kulcsszókutatás segítségével megtalálhatóak a célközönség által használt konkrét keresési kifejezések. Ezek ismeretében pedig egyszerűen lehet olyan minőségi tartalmakat gyártani, amelyekkel elérhető, hogy az oldal látogatóiból vásárlók váljanak.


A konkurencia által használt kulcsszavak

A kulcsszó lehet low, medium és head. Utóbbira sokan keresnek és magas rá a verseny, a mediumra kevesebben keresnek és kisebb rá a verseny, míg a low esetében kevesebb a keresés és így értelemszerűen a verseny is kisebb. Érdemes a medium és a low kategóriába sorolható 3-4 szavas kulcsszavakra fókuszálni, hiszen így egyszerűbben kiszolgálható a keresési szándék.


A kulcsszókutatás első lépéseként össze kell írni azt az 5-10 kifejezést, amelyek elsőre eszedbe jutnak a vállalkozásodra gondolva. Ezt követően pedig ki kell bővíteni ezt a listát, amelyhez különféle kulcsszókutató eszközök állnak rendelkezésre. Továbbá érdemes megnézni, hogy a konkurencia milyen kulcsszavak használatával szerzi az organikus forgalmát.


Következő lépésként pedig érdemes csoportosítani a gyűjtött kulcsszavakat az alapján, hogy mennyire relevánsak és rendelkeznek-e elegendő keresési volumennel. Végül pedig a megfelelő kifejezéseket fel kell használni a tartalomgyártás során.


Milyen eszközök használhatóak kulcsszókereséshez?

A saját adatokat a Google Search Console és a Google Analytics segítségével lehet megnézni. Pontosan lehet látni, hogy az oldal eddig milyen kifejezésekre hozott organikus forgalmat. Népszerű és megbízható eszközök kulcsszókereséshez: az Ahrefs, a Moz, az SEMRush, a RankTracker és a Serpstat. A legjobb ingyenes eszköz a Google kulcsszótervező. A keresés során figyelembe kell venni a relevanciát, a keresési mennyiséget és a versenyt.


Nem a kellő számú kulcsszó összegyűjtése a nehéz feladat, hanem azoknak a kiválasztása, amelyekre forgalmat szerző tartalmat lehet előállítani. A kulcsszósűrűségre minden esetben figyelni kell, ugyanis a vizsgálatával kideríthető, hogy az adott szöveg alul- vagy pedig túloptimalizált. Kerülni kell a kulcsszósűrűség túloptimalizálását, mivel a Google büntetheti.


Seres Dóra /ValVi.hu


A kép forrása: freepik.com


8 views0 comments