Jessica Alba és a The Honest Company története

Az őszinteség hátulütője


Jessica Alba bebizonyította, hogy a színészkedés mellett az üzlethez is van érzéke. A Jessica által alapított The Honest Company különbözik a piacon jelenleg kapható más háztartási termékeket forgalmazó márkáktól. De mégis miért olyan különleges?

Jessica Albát ma már sokan ismerjük. Gyönyörű színésznő, üzleti mogul, és úgy tűnik, nem öregszik. Ma, 2022-ben pedig a The Honest Company alapítójaként is tündököl. A The Honest Company biztonságos, környezetbarát és etikus fogyasztásra összpontosító háztartási termékeket kínál, többek között pelenkákat, természetes fürdő-, bőrápoló- és háztartási tisztítószereket.


Hogyan kezdődött?

A The Honest Company története 2008-ban kezdődött, miután Jennifer első lánya, Honor babaköszöntőjét követően néhány ajándékot egy mainstream mosószer márkával mosott ki, amitől csúnya piros pattanások jöttek ki a gyermeken. A tapasztalat megrázta Jennifert, és ennek hatására a következő néhány évet a fogyasztási cikkek piacának kutatásával töltötte. A “hagyományos” összetevők listája aggasztó volt – egyes háztartási szerek például petrolkémiai anyagokat, formaldehidet és égésgátlókat tartalmaztak, amelyek közül sok mérgező.


Jennifer úgy érezte, hogy változtatni akar az iparágon, ezért úgy döntött, hogy saját vállalkozásba kezd. Összeállt Brian Lee-vel, akivel korábban már együtt dolgozott a LegalZoom és a ShoeDazzle.com indításában. Mindketten 6 millió dollárt fektettek be személyes vagyonukból, hogy elindítsák a vállalkozást, mielőtt a nagyobb kockázati tőkebefektetők hittek volna bennük. Végül 2011-ben bejegyezték a céget.


Később Sean Kane és Christopher Gavigan csatlakozott a csapathoz, ami bölcs döntés volt. Tapasztalatuk volt a Pricegrabber.com és a Healthy Child Healthy World cégeknél. Tökéletes párosítás volt: a társalapítók tapasztalatai kiegészítették egymás szakértelmét.


Befektetőkre volt szükség

A Honest Company négy társalapítóval indult. De még mindig pénzre volt szüksége. A kockázati tőkebefektetők érdeklődésének felkeltése érdekében kifejezetten a pelenkázási üzletágat célozták meg. Brian Lee társalapító kijelentette: “Ez volt az egyetlen dolog, amit feldobtunk. Ez nagyon stratégiai volt, mivel tudtuk, hogy ez az út az otthonokba vezet”.


Nem telt el sok idő és három nagybefektető, a General Catalyst, a Lightspeed Venture és az Institutional Venture 2012-ben beruházott egy 27 millió dolláros próba-sorozatgyártásba.


A pelenkák sikeresek voltak, és a vállalat 2014-ig megközelítőleg 128 millió dollárt gyűjtött össze. Miután egy kategóriában bizonyítottak, bővítették a termékkínálatukat. Ez magában foglalta a szappant, a konyhai tisztítószert, a mosószert, a multivitaminokat, sőt még a gyerekszobai bútorokat is.


Nem mindennapi dolog ekkora kockázatitőke-befektetői támogatást kapni. De a csapat megmutatta, hogy tudják, hogyan kell egy terméket értékesíteni, és ezt a stratégiát más termékekre is átültetni a “nem mérgező termékek univerzumán” belül. Jessica Alba pedig, elkötelezett alapítóként jobb reklám volt, mint amilyet bármelyik marketingcsapat megvásárolhatott volna.


Mi a siker titka?

A The Honest Company kihasználta a fogyasztói trendeket. A tudatos fogyasztók és az influencer marketing mára népszerűvé vált fogalmainak egyik első házasítása volt. Jessica Alba pedig éjt nappallá téva pörgött és még olyan késő esti talkshow-kba is elment, mint Jimmy Kimmel műsora, hogy a The Honest Company-t népszerűsítse. Azt is vállalta, hogy figyelmeztesse a fogyasztókat a meglévő termékek veszélyeire.


A The Honest Company nem a “biztonságos” és természetes háztartási cikkek piacán keletkezett lehetőséget használta ki. Ehelyett segítettek feltárni azt a rést, amelybe azonnal be tudtak csúszni. Nagy volt a verseny az olyan márkák részéről, mint a Johnson and Johnson és a Jergens, de a Honest Company mégis képes volt kivívni a saját piaci rését.


A márka alapelve az volt, hogy az otthoni és gyerekeknek szánt termékeknek “biztonságosnak, megfizethetőnek és környezetbarátnak” kell lenniük. A vállalat ezt az irányadó kiáltványában, az úgynevezett Honest Standardban fogalmazta meg. Sőt, Jessica Alba kiadta a The Honest Life című könyvet, ami a márka szinonimájává vált. Ez olyan marketing, amit még pénzzel sem lehet megvenni. Ráadásul a márka a tudatosabb fogyasztók nevelésében és megteremtésében is sikeres volt.


A szülők hajlandóak voltak magasabb árat fizetni a biztonságos márkák nyugalmáért. Ennek ellenére a termékek nem tartoztak a kirívóan magas árkategóriába.


Botrányok a The Honest Company körül?

A The Honest Company folyamatosan növekedett. Az első évben 1,7 milliárd dolláros értékelést értek el. Bár a vállalat legyőzhetetlennek tűnt, 2017-ben egy megtört az iram. A vállalat hatalmas céltáblát állított magára: "Őszintének" nevezve magát. Sajnos ennek az ígéretnek megfelelni elég nagy kihívás.


A startup folyékony mosószerének tesztjei során SLS-t, azaz nátrium-lauril-szulfátot találtak, egy olyan tisztítószert, amely számos mainstream márkában gyakori. Valójában az SLS volt az a vegyi anyag, amelyet a The Honest cég korábban kritizált. Ebből is látszik: ne kezdj boszorkányüldözésbe, hacsak nem vagy teljesen ártatlan.


A perek azokat az állításokat célozták meg, amelyek szerint az Honest félrevezető módon természetesnek tüntette fel termékeit. Az “őszinte” címe hatalmas fogyasztói elvárásokat támasztott.


Arculat átalakítása

2017 márciusában nagy változás történt a vezetésben. A The Honest Company Brian Lee-t a Clorox veterán Nick Vlahos váltotta le vezérigazgatóként. A vállalatnak szüksége volt egy tapasztalt vezetőre, aki a növekedés során átveszi a kormányrudat. Emellett belső változtatásokat is végrehajtott a vállalaton belüli kutatás-fejlesztés és minőségbiztosítás bevonásával. Így a The Honest Company teljes mértékben felügyelte a gyártási folyamatot.


Vlahos, az új vezérigazgató őszintén beszélt a változásokról. A növekedéshez következetesnek kellett lenniük, ami azt jelentette, hogy meg kellett válniuk azoktól az üzletágaktól, amelyeket nem tudtak megnyerni. Így a Honest Company a legjelentősebb bevételi forrásaikra összpontosított. Ezek közé tartoztak a pelenkák, a babatermékek és a szépségápolási termékcsalád.


A The Honest Company ma

A piacok nem voltak kegyesek a The Honest Companyhoz. De a vállalat bebizonyította, hogy képes túljutni a nehéz időkön.


Könnyű a The Honest Company-t véletlenszerű sikerként, Jessica Albát pedig a cég csinos arcaként kezelni. De a The Honest Company akkor is sikeres volt, amikor oly sok hírességek által támogatott cég elbukott. Ennek egyik fő oka, hogy Alba egy meggyőző és intelligens alapító, aki megértette a piaci trendeket, majd fáradhatatlanul dolgozott a Honest vállalat felépítésén.


Bujdosó Edina /ValVi.hu

Forrás https://slidebean.com/story/the-honest-company-slidebean


11 views0 comments