Márkaépítésben gondolkodsz? Ezeket tartsd szem előtt!

Updated: May 9

A brandépítés alapelve: ha pozitív élményt nyújtasz, akkor emlékezni fognak rád. Ha belevágsz mindenképpen időigényes folyamatra készülj, de fáradozásod hamar megtérülhet.

Tisztázzuk, hogy mi a márka!

Az Amerikai Marketing Szövetség definícióját használva: „A márka egy név, kifejezés, jel, szimbólum, dizájn vagy ezek kombinációja”. A márka elsődleges célja a megkülönböztetés. A terméket márka alapján vagyunk képesek azonosítani.


Frappáns Márkanév?

Egy jó márkanevet nem egyszerű kitalálni, a legjobb, ha pozitív csengésű és nem túl hosszú. Figyeljünk oda a hangzásra! A termék körüli tényezőket, tulajdonságokat áttekintve eszünkbe juthat egy jó név. Lehet, hogy egy könyv szereplője lesz a befutó. Adj teret a fantáziának, de maradj az ésszerű kereteken belül!



Tudatosságra fel!

A márkaépítés akkor lehet hatékony, ha alapos tervezés előzi meg. A célja, hogy a fogyasztó minket válasszon, és képes legyen a márkáról azonosítani minket. Minden cégnek szüksége van márkára, ennek segítségével különböztetik meg magukat a versenytársaiktól.

A pozicionálás a marketing tekintetében segít neked, hogy megtaláld a megfelelő kategóriát termékednek. A cél elérni, hogy az adott kategórián belül te legyél az első a fogyasztók fejében.


Mitől vagy különleges?

Definiálnunk kell magunkban, hogy mitől vagyunk egyediek, milyen alapvető értéket akarunk teremteni. Legyen egy jól megfogalmazott küldetés, amelyet mindig szem előtt tartunk, és annak szellemében alakítjuk a vállalkozást!

Az elégedettségre való törekvés elengedhetetlen szempont, ugyanis legyen szó bármilyen partnerről, alkalmazottról, nem szabad elfelejtenünk, hogy kölcsönös tisztelettel érhetjük el a legfőbb céljainkat.


Egyáltalán miért legyen márkád?

Hiteles vállalkozást a márka segítségével hozhatsz létre, ugyanis a vásárlók úgy lesznek hűek a céghez, hogy ismerik és megbíznak a márkádban. A bizalom és elégedettség lesz a siker titka.


A tartalomgyártás, mint hűséges társad

Szerencsére az internet segítségével szerteágazó módon mutathatod be a termékeidet.

A tartalomgyártás egyre nagyobb fellendülést mutat, ennek segítségével különböző platformokon van lehetőséged magadra hívni a figyelmet. A sokak számára már ismert Facebookon és Instagramon kívül, a brandépítés másik eszköze a fizetett, több szinten futó PR.


Megjelenés

A logót egyértelműen a brandünk fontos alkotóelemének tekinthetjük.

Mielőtt megrendelnénk a tervezését egy grafikustól, határozzuk meg a célközönségünket! Nem árt figyelembe vennünk az aktuális trendeket, ezzel is nagyobb sikerre tehetünk szert a versenytársakkal szemben.

Minden frissen induló cégnek célszerű egyedi logót terveztetni. Figyeljünk oda arra, hogy hosszú távon is megállja a helyét. A logó lesz a vállalat kommunikációs eszköze, elsődleges célja, hogy megkülönböztessen másoktól.


Megéri az arculattervezésre költeni?

Vállalkozásod arculatára megéri pénzt és időt fordítani, ugyanis a megjelenéssel stílust közvetítesz, ami alapján könnyebben dönthet a fogyasztó, hogy szimpatizál-e veled vagy sem. Az arculat megtervezésével egységes megjelenést alakíthatsz ki a céges felületek között.


Tény, hogy a logótervezésnél drágább az arculat részletes megalkotása, de kifizetődő döntés lehet.


A márkaépítés legfontosabb célja, hogy kapcsolatot teremts az emberekkel, ezáltal helyet foglalj el a fejükben. Ha már a kezdeteknél alapos vagy, akkor nem érhet meglepetés.

Bauer Barbara /HR KOPÓ

A kép forrása: Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

16 views0 comments