Marci környezettudatossága az áfonyadzsemmel kezdődött

A környezettudatosság posztmodern világunk hívó szava. Eme jeles trend egyik ikonikus demonstrátora Bartus Marci, vagy ahogy közel hatvanezer ember ismeri, a tRENDrakó.

Egy balesettel kezdődött

A Tiktok platformja melegágya a gyors és impulzív tartalmak befogadásának, a felhasználónak lehetősége adódik akár egy perc alatt tíz-tizenöt féle csatornán átgörgetni. Marci az alkalmazással való kapcsolatáról így nyilatkozott: „ (…) jelenleg a TikTok az a platform, ahol a leggyorsabban tudod elérni a legtöbb embert. Különösen a fiatalokat, akik azért is az egyik legfontosabb célcsoport, mert ők alakítják a jövőt. Közhely? Hát akkor legyen közhely, de akkor is igaz.”


A fókuszált környezetvédelem mindennapos téma, amivel foglalkozni nem csak elvi kérdés. Marci már egészen fiatal korában is érdeklődött a biológia és a környezettudatosság után. A tRENDrakó szentimentális kapcsolata az ecettel és szódabikarbónával, egy hétköznapi, áfonyalekváros balesettel kezdődött. Amikor Marci úrrá lett a ragadós káoszon, megfogalmazódott benne az elhatározás: mindezt meg szeretné mutatni másoknak is.


Nincs tökéletes pillanat!

Az emberek egyre többször hallanak csomagolásmentes és vegyszermentes háztartásról, de kevesen tudják, merre érdemes elindulni. Marci megosztotta velünk, hogyan érdemes belevágni: „Azt tanácsolnám, hogy KEZDJÉK EL! Ennyire egyszerű. Nem kell keresni a tökéletes megoldásokat, mert ezek nem léteznek. Kísérletezni kell, pontosan ugyanúgy, mint bármilyen más tisztítószerrel, amit a boltban csak leemelünk a polcról. Azoknál sem ugyanúgy válik be mindegyik, mindenkinek. Tehát nincs tökéletes pillanat, egy égi jel, legfeljebb egy megelégelése annak, hogy eddig halogatva lett a cselekvés. „(…) hogyha valaki azt gondolja, hogy nincs erre ideje, akkor neki azt tanácsolnám, hogy kezdje az alapokkal. Hagyja el a fölösleges műanyag eszközöket (legfőképpen az egyszer használatosokat, vagy a mosogatószivacsokat), igyon kulacsból, redukálja a fast fashion vásárlásait, sétáljon többet, vagy egyszerűen csak kövesse a tRENDrakót például Instagramon, és ott segítek neki!” Marci nemcsak a TikTok fiatal felhasználóit, de az Instagram idősebb vizein evezőket is nagy elánnal igyekszik megigézni – azt mondja, azért, mert felszabadító tudni, hogy ma is tettünk egy kicsit egy jobb holnaphoz.


Tele titkokkal…

Egyik kedvenc tippünk Marcitól egy még márciusi bejegyzésben olvasható. Az írás a fuga tisztántartásáról szól. Ha te is meguntad már a hosszantartó vakarászást – Marci a te embered, ugyanis nem egy és nem kettő saját receptje van, amit egy receptkönyv kíséretében mindenki számára elérhetővé tesz. Ahogy mondta: „Furcsa, de nemcsak finom ételek lehetnek az ilyen könyvekben, hanem környezettudatos takarítószerek is.”


Már az iskolapadban…

“A fiatalok a legfontosabb célcsoport. Könnyebben formálhatók (a szó legpozitívabb értelmében) még, ég bennük a tűz, ezáltal meg tudják változtatni a világot. (…) Képzeld el, hogy ha valaki a mai napon átállna a teljesen vegyszermentes takarításra, és félretenné a takarítószerek árából fakadó különbözetet, 5 év alatt egy lézeres szemműtét teljes árát spórolná meg.”


Noha olykor még a holnapot is nehéz megtervezni, mi megkíséreltük Bartus Marcit öt éves távlatban kérdezni: „Egyébként a tRENDrakó, mármint talán a tRENDrakó Kft., már cégként fog működni. Ez a legnagyobb 5 éves tervem.” Mindemellett pedig folytatja eddigi tevékenységét, konferenciákon ad elő, kitartó jelenlétét adja hozzá a környezettudatos napokhoz, hetekhez és töretlenül gyártja a zöld tartalmakat a közösségi média felületein.


Eleméry Máté /ValVi.hu


A kép forrása: tRENDrakó

2 views0 comments