Mary-Kate és Ashley Olsen üzletasszonyoknak is kiválóak – A The Row története

Az Olsen ikrek bebizonyították, hogy a színészkedés mellett az üzlethez is értenek. Az Olsen ikrek által alapított The Row különbözik a piacon jelenleg kapható más hírességek ruházati márkáitól. De mégis miben?


A híres emberek gyakran kiadják ruháikat: egyszeri, személyre szabott vonalakat készítenek népszerű márkák számára, vagy hosszú távú együttműködésről döntenek. Azonban az nem gyakran látható, hogy saját divatházat hoznak létre, amely luxus ruhákat gyárt. A The Row az Olsen ikrek márkája, akik többször is felkerültek a legstílusosabb ruhamárkák különböző divatlistáira.


A The Row története

A márka ötlete személyes projektként indult 2005-ben, amikor Ashley Olsen azt a feladatot tűzte ki maga elé, hogy megalkotja az első pólót. A The Row ruhamárka azonban 2007-ben született meg – Mary Kate és Ashley akkor még csak 21 évesek voltak. A nővérek elképzelése az volt, hogy nehéz lenne jó minőségű alapot találni az haute couture ruhákhoz. Sok különböző méretű és korú nőre terveztek, próbáltak “hasonlóságokat találni az alakban és a varrás szemléletében”.


A testvérek később egy hétrészes gardróbkollekciót készítettek, amely egy pólót, egy pamutszatén leggingset és egy kasmír gyapjú pólóruhát tartalmazott. A Barneys New York megvásárolta a teljes első kollekciót.


Kezdetben a nővérek nem akarták, hogy a nevüket összekapcsolják az Olsens divatvonalával, és jobban szerették volna, ha a ruhák magukért beszélnek. Így a The Row divatról az alapítást követő első három évben még csak interjút sem adtak.


2008-ban Lauren Hutton lett a márka első lookbook-jának modellje. Elmondta, hogy látta a ruhákat, és csodálatosak voltak, nagyon egyszerűek, minimalisták és kifinomultak. Hutton elkísérte az Olsen ikrek márkáját az Amerikai Divattervezők Tanácsának éves díjátadójára 2012-ben, amikor elnyerték az első Az év női ruhatervezője díjat.


The Row márka jellemzői

A hírességek imádják Mary Kate és Ashley Olsen The Row divatmárkáját. A testvérek pedig már a kezdetektől fogva arról beszéltek, hogy mibe öltöztetnék Michelle Obamát. Mivel a márka minden ruhája Amerikában készül, miért ne? A fiatal tervezők álma természetesen valóra vált: akkor Amerika első asszonya valósággal beleszeretett a ruháikba.


Az Olsen ikrek ruhakollekciójának darabjait az egyszerűség, az elegancia és a visszafogott érzékiség jellemzi. Ugyanakkor becsúszik egy kis boho is, amit Mary-Kate annyira szeret, és egy szinte férfias rövidség, amit Ashley gyakran előnyben részesít. Azonban mindegyik nővér megtalálja a tökéletes ruhát és a saját ízlését a márkájuknál.


A The Row ruhákban nagyon kevés pillanatnyi trend van, néha még unalmasnak is tűnnek. De pontosan ez az, amiről az Olsen ikrek divatmárkái szólnak: egy olyan alap, amely mindig aktuális lesz.


Együttműködések

A márka a divatvilágban számos kiemelt együttműködéséről ismert.

  • 2011-ben a The Row a TOMS Shoes-zal együttműködve egy limitált szériát adott ki a legújabb márka exkluzív modelljeiből.

  • 2012-ben a The Row üzletek összefogtak Damien Hirsttel, hogy létrehozzanak egy luxushátizsákokból álló kollekciót. A kollekcióban a The Row jellegzetes krokodilbőr hátizsákját 12 különböző Hirst-designban mutatták be. Egyébként minden egyes eladásból származó bevétel egy részét az UNICEF-nek ajánlották fel.

  • 2015-ben a The Row együttműködött Oliver Peoples-szel egy szemüvegkollekción, amely optikai kereteket és napszemüvegeket is tartalmazott.

  • 2018-ban a The Row egy második szemüvegkollekción is együttműködött Oliver Peoples-szel.

  • 2018 februárjában a The Row férfiruházat a Noguchi Múzeummal együttműködve mutatta be a 2018-as őszi kollekciót a New York-i divathéten. Olsenék megtöltötték bemutatótermüket a művész szobraival, modelljeik pedig a szobrok között sétáltak.

  • 2018 szeptemberében a The Row ismét együttműködött a Noguchi Múzeummal, hogy a New York-i Dover Street Marketben egy installációt készítsenek. Az installáció a márka kollekciójából válogatott képeket tartalmazott.


Ráadásul aligha tudsz róla, de a Mary Kate és Ashley divatvonal nem csak ügyesen készít ruhákat, hanem a trendek élére is áll.


A márka napjainkban

Tudtad, hogy a The Row-nak csak három üzlete van – egy Los Angelesben, egy New Yorkban, és egy Londonban. Ezek a helyek állandóan vonzzák az ügyfeleket, hírességeket és más divattervezőket. A gondos, letisztult dizájn és a század közepi berendezés másokat is arra inspirált, hogy hasonló, bár kevésbé tökéletes megközelítést kövessenek.


Mostanra a márka a női ruhák mellett férfi ruhákat, valamint szemüvegeket és táskákat is gyárt.


Az elit mellett a The Row designernek van egy ifjúsági vonala, az Elisabeth & James.


Egy olyan piacon, ahol egyre kevesebb a globális potenciállal rendelkező független divatmárka, nem meglepő, hogy a nagy luxuscsoportok követik a The Row divatbemutatóját. A márka nem csak a nagy piacokon, például Európában és Ázsiában van alulreprezentálva, de lassan egy hosszú távú növekedési potenciállal rendelkező férfi ruházati üzletágat is épít.


Bujdosó Edina /ValVi


Forrás: https://lamodanista.com/the-row-brand-history/

Kép: https://en.wikipedia.org/wiki/Mary-Kate_and_Ashley_Olsen

6 views0 comments