Miért fontos a tartalommarketing?

Kevesen tudják, mennyire meghatározó lehet egy vállalkozás fejlődéséhez a megfelelő tartalommarketing. Ez egy érdekes és hatékony módszer, amellyel új ügyfeleket tudsz szerezni, szóval a legtöbb vállalkozónak igen hasznos, ha megismeri ezt a lehetőséget.

A tartalommarketing korántsem egyenlő egyszerű hirdetések, reklámok készítésével. A legfőbb célja a potenciális vásárlók informálása az adott termékről, szolgáltatásról. Nem az eladás a fő cél, hanem az, hogy érdekes, lényegretörő, változatos, esetleg humoros módon tájékoztasd az embereket, anélkül, hogy vásárlásra ösztönöznéd őket.


Ezzel bizalmat keltesz bennük, tudni fogják, mennyire értesz ehhez vagy ahhoz a témához, és majd idővel meghálálják azzal, hogy nálad vásárolnak. Az informálás tehát a direkt célja a tartalommarketingnek, de természetesen, a végső cél mégiscsak az eladás. A vállalatod bevétele és értéke mindenképpen növekedni fog ezzel a módszerrel.


Milyen módon érdemes hozzákezdeni? Régen a tévé és a rádió volt a legfőbb eszköze a tartalommarketingnek, de manapság már a közösségi médiát használják nagyobb számban. Az online térben nemcsak könnyebb a megfelelő tartalom gyártása, de a potenciális vevők elérése is egyszerűbb. A közösségi médián kívül más internethez köthető módon is lehetséges a tartalommarketing: blogok, email marketing és e-bookok használata is jó ötlet lehet, amelyekről bővebben a Boom Marketing oldalon olvashatsz.

Nagyon fontos a figyelemfelkető megvalósítás, amelynek legjobb módszere a vizuális tartalom, mint például a videók és képek felhasználása, de csakis jó minőségben! „A képekkel ellátott szöveges tartalmak 94 százalékkal több látogatást hoznak, a vevők 67 százalékának fontos a vásárlási döntés meghozatalánál, hogy milyen minőségű képekkel találkoznak egy webáruházban” - olvashatjuk a Web Shark weboldalon.


A tartalommarketing sosem lehet egyszeri tevékenység, hiszen az emberek számára hamar unalmassá válhat egy olyan bejegyzés, amit már jó párszor láttak. Mindig újítani kell, más figyelemfelhívó vagy érdekes módszerekkel. Ennek segítségével ki tudod tapasztalni, hogy melyik tartalmad a legjobb, melyik hozza a legtöbb érdeklődőt, leendő vásárlót.

Mint minden bevált stratégiának, a tartalommarketingnek is vannak buktatói. Az emberek többsége nem szereti a reklámokat, tehát fontos, hogy a tartalmak ne tűnjenek hirdetésnek. Ezen kívül az is lényeges, hogy legyen jó stratégiád, megfelelő mennyiségű adatot gyűjts hozzá és ne legyenek irreális elvárásaid.


Kecskés Cecilia /ValVi.hu


Források:

webshark.hu

boommarketing.hu

206 views0 comments