Miért hatékony online marketing eszköz a SEO?

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze. Mi kell ahhoz, hogy a weboldalad megfeleljen a SEO minden kritériumának? Cikkünkben összegyűjtöttünk minden fontos információt a témával kapcsolatban.

Mire használható a SEO?

Még mindig sokan legyintenek a keresőoptimalizálás hallatán, pedig egyre több cég alkalmazza ezt a kiemelkedő marketingeszközt, hiszen költséghatékony megoldást kínál. Lehet, hogy már a konkurenseid is foglalkoznak vele? Ideje neked is megismerkedned ezzel a lehetőséggel!


A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimalization, SEO) minden más online marketing eszközzel összekapcsolódik. Lényegében arról szól, hogy a weboldal tartalmával érjük el, hogy minél előrébb kerüljön a keresési találatokban. Olvashatóvá tesszük az oldalt a keresők számára. Ez azért fontos, mert a leendő megrendelő vagy vásárló a problémájára rákeresve a találati tábla éléről fog választani. Szóval ennek a lehetőségnek köszönhetően növelni lehet a keresőből érkező látogatók számát.


Technikai SEO

Jó néhány dologtól függ, hogy a weboldal hányadik helyen szerepel. Ezek közül a legfontosabb a technikai, az on-page és az off-page SEO. Ezeken kívül fontos még többek között a domain életkora is, de cikkünkben az említett három kategóriával foglalkozunk részletesen.


A technikai SEO-nak kiemelten fontos szerepe van, hiszen általa érhető el, hogy az algoritmusok értelmezni tudják a tartalmi elemeket az oldalon. Fontos, hogy az oldal gyors és mobilbarát legyen, illetve megfelelő felhasználói élményt biztosítson. Továbbá a GDPR is ide sorolható. Az oldal technikai felépítésének ellenőrzéséhez használható a Google PageSpeed Insight szolgáltatás.


On-page és off-page SEO

Az on-page SEO (belső SEO) a weboldal optimalizált tartalmát jelenti. Fontos szerepe van többek között az elsődleges kulcsszónak, a tartalomnak, a címsornak, a meta leírásnak (meta description), a képek címének, az oldal címének és az URL-nek.


Az off-page SEO (külső SEO) minden olyan értékes linket (backlinkek, más oldalakról hivatkozások) jelent, amely más oldalakról mutat a weboldalunkra. Fontos, hogy releváns oldalakról és tartalmakból mutassanak a linkek az oldalra. A linkgyűjtő felületeket kerülni kell, hiszen nincs értelme az alacsony minőségű kulcsszavak halmozásának. Egyrészt eredménytelenek, másrészt pedig károsíthatják a weboldal teljesítményét.


A keresőoptimalizálás során a technikai SEO-val kell kezdeni, majd pedig következhet az on-page SEO és végül az off-page SEO. A találati listában azok az oldalak teljesítenek jobban, amelyek jobb értékekkel rendelkeznek az említett három kategóriában, mint a konkurencia.


Mennyi idő után lesz látható eredmény? Minőségi és kitartó munkával a SEO sikeréhez legalább 4-6 hónap szükséges, ekkor már láthatóak az eredmények, ezt követően pedig folyamatosan nőnek. Szóval a keresőoptimalizálás egy hosszú távú lehetőség, nem eredményez gyors értékesítést.


Seres Dóra /ValVi.hu


A kép forrása: freepik.com


12 views0 comments