Milyen egy jó álláshirdetés tanácsadó szempontból?

A világhálót böngészve rengeteg álláshirdetéssel találkozhatunk, az erre specializálódott hirdető portálok száma pedig időről-időre növekszik, azonban nem minden álláshirdetés sikeres, sőt sok esetben nem a kiválasztott célcsoportnak megfelelően sikerül megfogalmazni.

Ha szeretnéd megtalálni a számodra megfelelő személyt, akkor az alábbi szempontokat vedd figyelembe, amikor álláshirdetés írásra adnád a fejed, ugyanis ezeket követve garantált lesz a siker!


1. Legyen figyelemfelkeltő!

Egyszerűen tűnj ki a tömegből, felejtsd el az unalmas sablonokat, legyen meghökkentő vagy vicces, de semmiképpen se a megszokott felépítésű hirdetésben gondolkodj.

A legtöbben szívesebben olvasnak személyesebb, szűkebb kört megszólító hirdetéseket.


2. Mindig a pontos célcsoporthoz igazodj!

Még mielőtt bárki elolvasná a hirdetésedet, jó tisztában lenni azzal, hogy már a vizuális megjelenéssel hatással vagy az emberekre. Próbálj a pozícióra alkalmas személy bőrébe bújni, elképzelve az ő színvilágát, azt a képi megjelenést, ami felkelti az érdeklődését. Ezenkívül érdemes a hirdető cég stílusához hasonló külsőt varázsolni az álláshirdetésnek.


3. A megfelelő nyelvezetre szükséged lesz

Ha fiatalos munkahelyről van szó, lehet a szóhasználat lazább. Mindenféleképpen azokat a tényezőket emeljük ki, amelyek a fiatalok szemében vonzóak. Például megtalálható az iroda mellett csocsó asztal és darts, ha ez sem elég, egy szuper kávézóba is ki lehet ugrani az ebédszünetben. Ha egy komolyabb hangvételű és egy idősebb korosztályt megszólító hirdetést írunk, akkor teljesen más szempontokat kell feltüntetnünk. Sokkal inkább fontos lesz számukra a munkahelyi felszerelés és egy támogató csapat kiemelése. Akár magázva is írhatjuk ezeket a szövegeket.


4. Elég pontos a Jobprofilod?

A legeslegfontosabb a helyes Jobprofil meghatározása. Ne akarjunk a pozícióba nem illő személyt mégis beletuszkolni. Bátran jelenítsük meg a hirdetésben nyersebb hangvétellel, hogy pontosan kit is keresünk. A legkorrektebb, ha azt is körülírjuk, hogy milyen munkavállaló az, akinek semmiképpen sem húznánk az idejét felesleges körökkel. Ha tudod, hogy egy kismama nem érezné jól magát a túlórázós, nehéz műszakokban vagy netán az adott munkakört nem neki találták ki, akkor ezeket a hirdetésből egyértelműen ki lehessen következtetni.


5. Ne okozz csalódást!

A legtöbb álláshirdetés sajnos úgy készül el, hogy nem fedik fel a keresett személyiséghez elengedhetetlen információkat. Az egyik legfontosabb az lenne, ha a hirdetést olvasó egyértelműen tudná, hogy a munkakör milyen habitusú embernek való, így képes lesz eldönteni, hogy komfortosan fogja-e érezni magát a pozícióban. Kommunikálni kell? Vagy éppen egész nap senki nem nyitja rám az ajtót? A munkavállalónak hosszú távon kell jól éreznie magát a munkakörnyezetben, másképp ugyanis nem fogja elkötelezni magát.


6. Legyen a hirdetés rövid, de tartalmazza a fontos információkat

Először is a cég alapadatait tartalmaznia kell a hirdetésnek, így leszünk hitelesek.

A pozíció pontos nevének feltüntetése abban segít, hogy keresés alapján célzottan rátaláljon az, aki a megadott paraméterekkel szűri a hirdetéseket. A juttatás résznél hanyagoljuk a versenyképes fizetés sablont, sokkal inkább a béren kívüli plusz járulékokra asszociáljunk. Rendkívül fontos a pontos munkaidő egyértelmű feltüntetése. Végezetül pedig valótlant soha ne állítsunk!


7. Mobilra optimalizált legyen a hirdetés

Az okostelefon maga a kényelem megtestesítője, ezért nagyon fontos, hogy a hirdetés jól illeszkedjen a telefonhoz, könnyen olvasható legyen. Az összes tartalmi elem jelenjen meg az olvasó számára.


Egy álláshirdetés megírása mindig gondos előkészületeket igényel, érdemes a célcsoportot alaposan nagyító alá vennünk, így biztosan megtaláljuk a legmegfelelőbb munkatársat.


Bauer Barbara /HR KOPÓ


A kép forrása: Technology photo created by karlyukav - www.freepik.com



19 views0 comments