Milyen egy vonzó álláshirdetés?

Gyakran az első kommunikációs eszköz, amellyel szembe találkozik a munkavállaló nem más, mint az álláshirdetés. De vajon mennyire fontos az első benyomás?

Nézzük tehát, mitől lesz vonzó egy álláshirdetés a munkavállaló számára:


1. Fontos az igényesség!

Abból, hogy hogyan néz ki egy adott álláshirdetés következtetéseket lehet levonni a vállalatra vonatkozóan. Ha a hirdetés jól megszerkesztett, igényes, akkor azt feltételezhetjük, hogy a vállalat is igényes, fontos számára, hogy mit mutat magáról.


2. Az ördög a részletekben rejlik!

Az álláshirdetés még vonzóbb, ha a részleteket is leírja. Gondoljunk csak bele! Sok esetben az álláshirdetésekből nem derül ki, hogy hol van a munkavégzés pontos helye, azonban ez egy döntő szempont lehet (pl. Budapest esetében nem mindegy, hogy melyik kerület). Néhányak számára fontos az is, hogy milyen szoftverekkel, programokkal kell majd a jövőben dolgoznia. Fontos azt is tisztázni, hogy melyek azok a készségek, képességek, amelyek szükségesek az adott munkakör betöltéséhez és melyek azok, amelyek nem szükségesek, de előnyt jelentenek.


3. Őszinteség!

Sokat elárul egy munkáltatóról, ha valótlan dolgokat állít, amelyekre előbb vagy utóbb fény derül (legkésőbb akkor, amikor már néhány hete dolgozik a munkavállaló). Ha az esetek többségében monoton a munkavégzés, akkor ne ígérje, azt a hirdetés feladója, hogy csupa izgalom vár. Amennyiben a vállalat őszinte – amit leír az megfelel a valóságnak, akkor is ha nem pozitív – a munkavállaló tudja, hogy bízhat benne, ami sokkal szimpatikusabb, mint a “kiszínezett”, rózsaszín ködbe burkolt valóság.


4. Ne csak kérjen, adjon is!

A hirdetés ne csak abból álljon, hogy azt sorolja mennyi minden szükséges az adott munkakör betöltéséhez. Írja le azt is, hogy a vállalat mit tud nyújtani a munkavállaló számára. Vonzóbbá teszi a vállalatot, ha nem közhelyeket ír – versenyképes jövedelem, fiatalos környezet –, hanem inkább azt, hogy lehetőség van home office-ra, béren felüli juttatásokat nyújt dolgozóinak, mint például az utazás támogatása, ingyenes továbbképzések vagy a cég fizeti a telefonszámlát.


5. Egyediség!

Sok álláshirdetés szinte szóról-szóra megegyezik, vagy egy bizonyos sablon alapján készül. Egy vállalat sokkal szimpatikusabbá válik ha nem a megszokott kifejezésekkel dobálózik, mint például a “változatos munkakör” vagy “támogató vezetés”. Ha leírja azt, hogy ezek hogyan és miben mutatkoznak meg, sokkal hitelesebbé válik. Ugyanakkor hamarabb megragadja a figyelmet, és fent is tartja azt a többi hirdetéstől való különbözőséggel.


6. Valóban számít a pénz?

Természetesen fontos, hogy mennyi pénzt lehet keresni, de nem az az elsődleges szempont, ami alapján kiválasztjuk, azt a vállalatot, ahova örömmel adjuk be a jelentkezésünket.

Összességében egy munkavállaló számára az a vonzó álláshirdetés, amelyik igényes, őszinte, valamint egyediségével kiemelkedik a többi közül. Ugyanakkor felkelti a munkavállaló érdeklődését, esetlegesen szimpátiáját, amely arra készteti a jelöltet, hogy még többet megtudjon az adott vállalatról, valamint azt az érzést kelti benne, hogy “Ő is ide akar tartozni!”.


Bujdosó Edina /HR KOPÓ


A nyitókép forrása: Business photo created by yanalya - www.freepik.com

10 views0 comments