Minden, amit tudnod kell a Facebook Pixelről

Updated: Nov 13

Szeretnéd, hogy sikeresek legyenek a Facebook-hirdetéseid? Akkor a Facebook Pixel fogalmával mindenképpen érdemes megismerkedned.

Mire jó a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel (Facebook képpont) egy néhány soros kódrészlet, amelynek segítségével nyomon lehet követni a Facebookon regisztrált felhasználók tevékenységét saját weboldalon, webshopban vagy landing page-en. Ezáltal a felhasználók számára célzott hirdetéseket lehet megjeleníteni. Továbbá egyszerűen nyomon lehet követni, hogy az egyes kampányok milyen eredményt hoznak a Facebookon kívül.


Természetesen a Facebook hirdetéskezelőjében is láthatóak fontos adatok, de a sikeres kampányokhoz ezek önmagukban kevésnek számítanak. Nem elegendő azt látni, hogy mennyien lájkolták vagy osztották meg a hirdetést, hiszen fontos adat az is, hogy mennyien kattintottak át a webshopra vagy a weboldalra, és közülük mennyien vásároltak.


Base code és standard event

Szóval a Facebook Pixel egy kódrészlet, amelyet a weboldal forráskódjába kell helyezni. Így a Facebookon regisztrált felhasználók tevékenysége egyszerűen nyomon követhetővé válik a weboldal, a webshop vagy a landing page felületén.


A Facebook Pixel két részből áll: az egyik a base code, a másik a standard event. A base code az alap követőkód, amit mindenképpen el kell helyezni. Ezt a Facebook automatikusan generálja, szóval csak másolni és beilleszteni kell. Ez a kód csupán annyit mutat meg, hogy a felhasználó mely oldalakat tekintette meg.


A standard event használata nem kötelező, azonban erősen ajánlott kiegészíteni vele a képpontot. Ez a kód pontosabb lekövetést tesz lehetővé, vagyis nemcsak azt lehet látni, hogy mennyien tekintették meg az oldalt, hanem azt is, hogy közülük mennyien nézték meg például az árakat, illetve mennyien vásároltak. Továbbá a standard event használatának köszönhetően figyelemmel lehet kísérni például a regisztrálók számát, a hírlevélre feliratkozókat és a kosárelhagyókat is.


A Facebook Pixel telepítése

A Facebook Pixel létrehozására a hirdetési fiókban van lehetőség. Ha elkészült a képpont akkor nincs más hátra, mint annak telepítése. Ehhez fel kell menni a weboldalra, és be kell illeszteni a képpont kódját a webhely fejléc szakaszának aljára, közvetlenül a </head> címke fölé. Fontos, hogy minden egyes karakter legyen átmásolva. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor inkább kérd meg a fejlesztődet vagy a marketingesed a Facebook Pixel beillesztésére.


A beillesztést követően nincs más hátra, mint annak leellenőrzése, hogy tényleg működik-e követés. Ebben a Facebook Pixel Helper nevezetű Chrome-bővítmény lesz a segítségedre. A telepítést követően ez a kis hasznos plugin azonnal megmutatja, hogy problémamentesen működik-e a képpont. Ha sikerült a beállítás, akkor már csak várni kell pár napot, hogy használható mennyiségű adat érkezzen.


Seres Dóra /ValVi.hu


A kép forrása: freepik.com


2 views0 comments