Mit tegyünk, hogy túléljük a gazdasági recessziót kis- és középvállalatként?

A napi politikai híreket követve egyértelmű, hogy hamarosan globális gazdasági recesszióra, gazdasági visszaesésre kell számítanunk. A bankok világszerte emelik a kamatlábakat az infláció elkerülése végett. A gazdasági és politikai döntéshozóknak a termelés fellendítésére kell összpontosítaniuk a fogyasztás csökkentése helyett. Cikkünkben olyan tanácsokat fogunk megosztani, amelyek segítségével a vállalkozások túlélhetik a gazdasági recessziót.

Fókuszálj a fő tevékenységre

Biztos van a versenytársaidnak is olyan tevékenységük, amelyben kiemelkedőek. Ez nagy valószínűséggel a fő tevékenységük. Neked is erre kell fókuszálnod! Vannak olyan esetek, amikor a kockázatvállalás nagyobb bevételhez, nagyobb profithoz vezet. Azonban a recesszió időszaka alatt ez a legveszélyesebb döntések közé tartozik.


Új termékek, szolgáltatások bevezetése helyett a vállalkozásodnak a legjobban profitáló termékekre, szolgáltatásokra kell koncentrálnia. Figyelnünk kell, hogy a jelenlegi ügyfeleink megmaradjanak, illetve potenciális vásárlókat is szerezzünk. Emellett meg kell találni a módot arra, hogy több forrásból származzon bevétel. Nagyobb biztonságot ad a vállalat számára, ha több forrásból érkezik bevétel.


Ne hagyd abba a marketingtevékenységet

Recesszió idején minden eddiginél fontosabb, hogy megtartsd az ügyfélkörödet. A válság az emberek számára egy stresszes időszak. A sok feszültség elterelheti az emberek figyelmét. Ezért a vállalkozásoknak érdemes az online térbe is belépniük. Még recesszió esetén is kell pénzt elkülöníteni marketingtevékenységre és online jelenlétre. Olyan marketingtervet kell kialakítani, amely a fogyasztókat vásárlásra ösztönzi.


Ilyen lehet:

- egy tartalomban gazdag e-mail kampány,

- a rendszeres közösségi média jelenlét, vagy

- a korábbi ügyfelek felkeresése, és kedvező ajánlat tétele.


Bárhogyan szólítod meg a közönségedet, figyelj a recesszióra. A jelenlegi kontextusban mutasd be az adott termék, szolgáltatás előnyeit. Ne erőltesd az eladást! Emlékezz, más is érzi a visszaesés hatásait!


A pénzáramlás biztosítása

Recesszió idején a pénzáramlás is elapad, a haszonkulcsok megakadnak. A nehéz időkben fontos, hogy a vállalat fenntartsa a pénzáramlását, ezért komoly döntéseket kell hozni. Ilyen döntés lehet például a felesleges kiadások csökkentése. Át kell gondolni, hogy milyen szolgáltatások vannak, amelyek nélkül a vállalkozás még képes működni. Az ezekre szánt összeget érdemes másba fektetni. A szállítói szerződések újratárgyalására is szükség van. Valószínűleg a szállítók is hajlandóak újratárgyalni a feltételeket, ahelyett, hogy elveszítsenek egy bevételi forrást.


Fektess be a meglévő ügyfelekbe

Többe kerül egy új ügyfél megszerzése, mint a meglévő megtartása. Ez nemcsak a recesszió esetén igaz. Azonban egy gazdaságilag nehéz időszakban a fogyasztók is megfontolják, mire adjanak ki pénzt. Ilyenkor még fontosabbá válik az ügyfelekbe való fektetés, mint a normális időszakban. Érdemes közvetlenül felvenni a kapcsolatot velük! Ha érzi a fogyasztó, hogy egy szorosabb kapcsolat alakul ki közte és a vállalkozás között, nagyobb eséllyel válik hűséges vásárlóvá.


Delegálj és automatizálj

Válság idején a vezetőknek számos nehéz döntést kell meghozniuk. Recesszió idején nehéz a fontosabb feladatokra összpontosítani, ha a kevésbé fontosak elveszik az időt. Ilyenkor kell az utóbbi feladatokat másra bízni. A recessziót túlélni nem egyszerű, de nem lehetetlen. Ne add fel!


Cao Shang Ren /ValVi.hu


Forrás:

portfolio.hu

cpapracticeadvisor.com

evk.hu


A kép forrása: freepik.com

18 views0 comments