Ne add el a lelked!

Külső szemlélőként nem is gondolná az ember, hogy a vállalatok, cégek milyen fogásokat vetnek be a cél elérése érdekében. Az teljesen egzakt, hogy a vállalatoknak ki kell tűnniük a leendő ügyfelek szemében azért, hogy elnyerjék a figyelmüket, bizalmukat az üzlet megkötése érdekében. Tiszta sor. Pontosan ezért az ügynökségek szakértői a fogyasztói figyelem megragadásán dolgoznak nap, mint nap. Na, de hogyan dolgoznak? Vagy mivel? Ezen van a hangsúly.

1. Elfelejtenek hitelesek maradni

Ha kulturális, társadalmi és környezetvédelmi kérdésekről, valamint ünnepekről posztolunk tartalmakat, amelyek valóban érdeklik az embereket, de az ügynökség valójában nem támogatja vagy nem áll ki mellette, az nem a legkövetkezetesebb lépés. Persze, van egy olyan elem, amely a belső vállalati kultúrát reprezentálja, amely igazodik ezekhez a pillanatokhoz, de túl sokszor ez pusztán azért történik, hogy megjelenjen a hírfolyamban. Nem ad át értéket, nincs valódi mondanivaló a hátterében és ráadásul nem igazodik hitelesen a vállalati arculatához sem - nyilatkozta Matt Miller, X-FCTR.


2. Eladják a lelküket is?

Az alkotói gazdaságra nem specializálódott ügynökségek gyakran elkövetik azt a hibát, hogy hírességekkel dolgoznak úgynevezett influencer-kampányokban anélkül, hogy megfelelő rálátásuk lenne például az adott influencer követőbázisára – ki a célcsoportja, mit kommunikál le feléjük, milyen értékrendet tanúsít, korábban kikkel dolgozott együtt –, vagy, hogy az adott influencerben mekkora a márka-affinitás, ami szükséges a sikeres partnerséghez. A Z-generáció és az ezredfordulósok nagyon jól ismerik a közösségi médiában történő reklámozást, és egy mérföldről kiszúrják az ilyen típusú hiteltelenséget – számolt be Mae Karwowski a beszélgetésben.


3. Kiárusítás az új szlogen!

A korlátozott idejű ajánlatok gyakran keltenek olyan benyomást, hogy csakis az eladásra utaznak, ami hosszútávon nem kifizetődő. Hatékonyak lehetnek, ha tényleg a hónap végére időzítik a kiárusítást, de gyakran nincs összefüggésben a tényleges idővel vagy a korlátozott mennyiséggel. Ez csupán egy módszer arra, hogy valakit rávegyenek arra, hogy engedjen a vásárlási láz – fogalmazta meg véleményét Peter Boyd, a PaperStreet Web Design-jának felelőse.


4. A feladat elvégzés a vevőre hárul

Amikor az értékesítők hideg e-mailt küldenek ki, majd megkérik a címzettet, hogy "válasszon egy időpontot a naptáramban", az a többséget megrémíti. Ilyenkor joggal fordul meg az ember fejében a kérdés, hogy: „Azt akarod, hogy szervezzek egy találkozót a naptáradban, hogy aztán meg tudd nekem mutatni a szolgáltatásaidat? Ha-ha! Kávét esetleg ne hozzak? – nyilatkozta T. Maxwell, az eMaximize-tól.


5. Mi se vennénk meg… - gondolják a dolgozók

A B2B, azaz a Business To Business márkák rossz szokása, hogy nem figyelnek a közönségük igényeire, és nem lépnek kapcsolatba velük érzelmi és emberi szinten. Elfelejtik, hogy nem vállalatokhoz, hanem emberekhez szólnak, így ahelyett, hogy az erős kapcsolatok kiépítésére és a beszélgetések elindítására összpontosítanának (amiről valójában a tartalommarketing szól), szakzsargonnal teli értékesítési brosúrákat küldenek ki – fejtette ki véleményét Kathryn Strachan, a Copy House-tól.


Ez itt a lényeg

Tehát ahhoz, hogy saját célközönsége legyen egy vállalatnak vagy egy cégnek, elengedhetetlen, hogy felfigyeljenek rá, de vajon bármi áron? Egyes ügynökségek olyan taktikákat alkalmaznak, amelyek a házon belüli csapatok számára "out of the box"-nak, azaz komfortzónán kívülinek vagy akár innovatívnak tűnhetnek.

Azonban a másik oldal, tehát az érdeklődők, a célcsoport szemszögéből nézve ugyanezek a manőverek túlságosan „reklámszagúnak”, zavarónak vagy akár szándékosan félrevezetőnek mutatkozhatnak. A hitelesség, a nyitottság és az őszinteség kritikus elemei minden sikeres ügyfél-pitchnek, de ami a legfontosabb és amit messziről kerülni kell, hogy az érdeklődők ne érezzék rátukmálásnak a beszélgetést.


Szerző: Domokos Dominika/Valvi.hu

Forrás: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2022/06/09/15-salesy-tactics-agencies-may-think-are-savvy-but-prospects-find-sleazy/?sh=224d73254f38

Kép forrása: https://www.istockphoto.com/hu/fot%C3%B3/%C3%BCzleti-partners%C3%A9gi-tal%C3%A1lkoz%C3%B3-az-irod%C3%A1ban-gm1160000450-317386695



10 views0 comments