„Nem azt vártuk el a kollégáktól, hogy oldják meg..." - mondja Nagy Andor, a Vitaking ügyvezetője

"Nem azt vártuk el a kollégáktól, hogy oldják meg, hanem segítettünk a megoldásban. Mi ezt megoldottuk nekik, segítettük őket, ők pedig segítettek nekünk, mert eljöttek és végezték a munkájukat."


Mit jelent MagyarBrands díjas vállalkozásnak lenni? Nagy Andorral, a négyszeres MagyarBrands díjas Vitaking Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen pozitívumokkal jár egy ilyen díj megnyerése, milyen változások következtek be a cég életében a pandémiás időszak alatt, illetve arról, hogy milyen céljai vannak a Vitaking-nek a jövőre vonatkozóan.

Mit jelentenek a MagyarBrands díjak a szervezeten belül? Hogyan reagálnak erre az ügyfelek, partnerek? Milyen pozitívumokkal jár ezen díjak megszerzése?

Egyrészt egy visszaigazolás, egy elismerés, egy olyan nívó, ami mind nekünk, mind a partnereinknek jó benyomást tud kelteni arról, hogy kik vagyunk, mik vagyunk, talán emiatt jobban bizalmat is szavaznak a termékeinknek. A díjak kiemelik, hogy mit csinál ez a cég, és hogy a minőségre törekszik. Több kategóriában nyerni különösen nagy elismerés, mert ez azt mutatja, hogy cégünk teljes működésében kiemelkedő.


Az elmúlt 2-3 évnyi pandémiás időszak inkább segítette vagy nehezítette a működést?

A pandémiás időszak számunkra hátrányokat és előnyöket is hozott. Mi az egészségügyi iparban tevékenykedünk, táplálékkiegészítőkkel és vitaminokkal foglalkozunk. Kétségkívül azt kell mondjuk, hogy ebből a nézőpontból talán mi inkább a nyertesei vagyunk a pandémiának, mint vesztesei. A másik oldalról viszont szervezetileg, logisztikailag és minden egyéb működési szempontból egy nehéz pályán kellett több szolgáltatást nyújtanunk. Hiszen a pandémia érintette a beszállítóinkat, a keleti piacokat, a szállítmányozást, a saját munkavégzésünket, valamint a különböző lezárt országok és bezárt vállalkozások is megnehezítették a szolgáltatást. Nagyon sok távolkeleti beszállítónk van, ahol komplett városokat zártak le, emiatt négyszeresére, ötszörösére mentek fel a szállítási díjak, ritkultak az átadási lehetőségek, valamint sokkal hosszabb lett a szállítás időtartama. Ebből a szempontból ez egy nehezített pálya volt, azonban mindezt kompenzálta az igény, ami az egészségügyi piacon teremtődött, és ez a mi malmunkra is hajtotta a vizet. A beszállítói oldalt pedig megoldottuk, alternatív beszállítási lehetőségeket kerestünk.


Mindenféle óvintézkedést megtettünk a cégen belül, hogy csökkentsük a fertőzés kockázatát: Támogattuk a kollégáinkat, amivel csak tudtuk, például azzal is segítettük őket, hogy saját óvodát nyitottunk, iskolai tanuló szobát alakítottunk ki tanár felügyelővel. A gyerekek számára játszóházat, iskolapadot, internetet és minden szükséges felszerelést biztosítottunk ahhoz, hogy tudjanak tanulni annak érdekében, hogy a kollégáinkat ne nyomassza az a probléma, hogy hogyan lássák el gyermekeiket. Mi ezt megoldottuk nekik, segítettük őket, ők pedig segítettek nekünk, mert eljöttek és végezték a munkájukat. Érdekes módon a covid fertőzöttségi arányunk nagyon alacsony volt. Nem azt vártuk el a kollégáiktól, hogy oldják meg, hanem segítettünk a megoldásban.


Mennyi alkalmazottjuk van?

46.


Mennyire álltak át hibrid munkavégzésre?

Kismértékben. Vannak munkatársaink, akik erősen veszélyeztetett korosztályba tartozó szülőkkel élnek együtt, és nem termelési feladatokat látnak el, hanem az irodai munkát végzik – grafikusok, értékesítők –, akik telefonról, számítógépekkel is el tudták végezni munkájukat. Közülük voltak akik kértek, hogy otthonról dolgozhassanak, nehogy megfertőzzék a szüleiket. Ezeket a munkákat kiszerveztük erre az időre – igyekeztünk nem hosszú időre –, majd amikor a pandémiás helyzet enyhült, visszahoztuk a kollégákat. Ez egy csapatjáték, az emberek csoportban dolgozva érik el együtt az eredményeinket, és sokkal jobbnak tartjuk azt, ha közvetlenebb, személyesebb a kapcsolat a munkavégzés során.

Hogyan élték meg a MagyarBrands díjakra való pályázás folyamatát? Egyszerű, könnyű, kellemes procedúrának érezték, vagy egy komoly auditnak vetették alá a céget?

Nálunk vannak olyan kollégák, akik kijelölten ezzel foglalkoznak – kézben tartják ezeket a folyamatokat, beadják azokat a bizonyítványokat, adatokat, amelyre szüksége van a vizsgálódó szervnek. Ezt ők csinálják, és hogy őszinte legyek olyan mélyen nem látok bele, hogy hány papír kellett hozzá, és mennyire volt ez terhes számukra. Egy biztos, hogy annyira nem volt terhes, hogy ne tudták volna megcsinálni, hiszen megcsináltuk. Valamilyen szinten - mint díjazott-, el is várjuk szerintem vagy legalábbis várható is részünkről, hogy ez ne legyen nagyon könnyen megszerezhető, mert akkor az ország minden vállalkozása MagyarBrands díjas lenne, és ez rontana a díjak értékén. Biztos vagyok benne, hogy egy kellően alapos szűrésen esnek át a pályázók, látva a díjazottakat, akikkel együtt voltunk a díjátadón.


Milyen célokat tűzött ki a Vitaking a közeli és távoli jövőre?

Ez egy nagyon régóta, tizenhetedik éve működő vállalkozás. Már az elején meghatároztunk olyan távlati célokat, hogy meddig és hova szeretnék eljutni a vállalkozással, és ezek a célok időrendben rendre és rendre teljesülnek. Egy nemzetközileg is elismert márka felépítése a célunk, hogy ez a márka esetleg egy európai vagy még nagyobb ismertséggel rendelkező márkává fejlődje ki magát a piacon. Rengeteg külföldi kiállításon veszünk részt, és beruházunk minél több berendezésbe, ellenőrző, minőségbiztosítási eszközökbe, és próbáljuk ezeket úgy használni, hogy minél jobb minőségű terméket tudjunk a piacra dobni. Szeretnénk elérni, hogy ez egy megbízható, keresett márka legyen nemzetközi piacokon. Több országban jelen vagyunk már - hál Istennek - és a cél az, hogy ez minél szélesebb körben ismertséget nyerjen, és ne csak ismertséget, hanem elismertséget is. Bízunk benne, hogy egyszer majd egy nagy nemzetközi kiállításon is díjat nyer a Vitaking.



Purkald Krisztina, Bujdosó Edina /HR KOpÓ

14 views0 comments