„Nem lehet csak követelni, adni is kell”

Updated: Jun 11

Nagy Andor, a Vitaking Kft. ügyvezető igazgatója mesélt arról, hogy mit tesznek azért, hogy a munkatársaik jól érezzék magukat a munkahelyükön, illetve milyen elvek alapján építik a munkáltatói márkájukat, és miért számít, ha egy cég MagyarBrands díjas.

Amunkáltatói brand építése gyakori téma az online konferenciákon. Nem véletlen, hogy a HR KOPÓ által szervezett, május eleji online kerekasztal beszélgetésen is ez volt a téma a Vitaking, A Profession és az Eurokomax körében.


A COVID időszaka alatt magánóvodai és magániskolai ellátást biztosítottatok a dolgozóitok gyermekei számára – ez egy kiváló eszköz a pozitív munkáltatói brand építésére. Mit gondolsz erről?

Nagy Andor: Azt gondolom, hogy vállalkozók, akiknek munkavállalóik vannak, ilyen-olyan tapasztalattal mindenképpen bírnak abban, hogy hogy lehet megtartani a munkatársakat. A cél az, hogy csökkentsük az elvándorlást, szeressenek bejönni dolgozni, és ne lelki terrorban éljék az életüket – mi erre törekszünk. Szerintem minden ügyvezető azt gondolja, hogy erre törekszik. Érdemes feltenni a kérdést: Mi, munkáltatók hogyan tudunk segíteni a dolgozóinak, cserébe, hogy ők is segítenek nekünk elérni a céljainkat azáltal, hogy dolgoznak nekünk, velünk.


Kaptok visszajelzést belülről, hogy az emberek jól érzik magukat és érzékelik ezt a hozzáállást?

N. A.: Össze kell hangolni egyfajta szociális hozzáállást egy kapitalista nézőponttal. A cégek abból élnek, hogy termelnek, gyorsan és sok terméket állítanak elő. A szociális oldalról pedig az embereknek ehhez olyan körülményeket kell biztosítani, olyan fizetést, olyan megbecsülést, olyan képzést, hogy ezt a munkát jól el tudják végezni. Nem lehet csak követelni, adni is kell – az emberek nem rabszolgák, nem gépek, nem fogaskerekek egy gépezetben. Motiválni kell őket, hogy valahol letegyék a voksot és azt mondják, „igen, én itt hajlandó vagyok megfeszíteni magam, hogy egy eredményes munkát közösen elvégezzünk”.


Hogy kezelitek a kollégákat, mennyire tudtok személyre szabottan foglalkozni velük?

N. A.: Nyilván ha egy vállalkozás nagyon széles körben alkalmaz munkavállalókat – termelési feladatokra, karbantartási feladatokra, értékesítői feladatokra –, akkor mindegyiknek más megszólítása és más megközelítése kell, hogy legyen. Az embereket alapvetően sokféle dolog motiválja abban, hogy valahol dolgoznak. Ezeket a különbözőségeket igyekszünk megcélozni már akkor, amikor embereket keresünk egy bizonyos pozícióra.


Milyen érzés MagyarBrands kiváló munkáltatói díjas márkának lenni? Van ennek hatása a munkatársakra?

N. A.: Én azt gondolom, hogy amikor a munkatársak bele vannak vonva a cég életébe, döntési mechanizmusaiba és a cég olyan eredményét ér el, ami kifelé is látható, akkor a dolgozók egy kicsit emeltebb fővel járnak, hiszen valami jónak a részeseivé válnak ezáltal. De nyilván ez csak akkor igaz, ha a háttérben őket is elismerjük. Egy fejlődő, különböző díjakat gyűjtő cég számukra több megbecsülést, szebb környezetet, magasabb fizetést és biztonságosabb munkahelyet jelent, tehát ők is érzik ezeket a pozitívumokat.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogy milyen alappillérei vannak a munkáltatói márka építésének, olvasd el korábbi cikkünket. Ha pedig érdekel, hogy más cégeknek mi ezzel a tapasztalata, itt olvashatod Kaputa Zoltán, az Eurokomax Kft. marketingvezetőjének, itt pedig Varga Balázs, a Profession.hu marketingigazgatójának gondolatait a témáról.


Toperczer Anita, Bujdosó Edina /Valvi.hu



8 views0 comments