Nemzetközi szintre lép a magyar Donably közösségi támogatásokat gyűjtő cég

A közösségi finanszírozás piaca meghaladta az 1,3 milliárd dolláros értéket világszinten; erre a területre tervez belépni nemzetközi szinten a magyar Donably - közölte a támogatói mikrotranzakciók piacán tevékenykedő startup az MTI-vel.

Papp Csaba, a Donably alapítója közleményükben elmondta, hogy a tavalyi indulásuk óta 2-3 havonta megduplázzák a bevételeiket és egyre nagyobb neveket csábítanak át az oldalra. Ez szerinte részben a működési modelljüknek köszönhető, sokkal kevesebb költséggel számolnak ugyanis, mint a szinte monopol helyzet lévő Patreon, ráadásul a rendszerükön keresztül küldött támogatások ajándéknak minősülnek és nem áfa-kötelesek.


A cég tájékoztatása szerint a Patreon egy 1000 forintos felajánlás után 30-40 százalék költséget von le a szolgáltatásaiért, ezzel szemben az angol bejegyzésű, de magyar fejlesztésű és tulajdonú Donably 5-10 százalék jutalékkal működik.


A Donably befektetői - húsz éve az IT-szektorban és a startupok fejlesztésén dolgozó magánszemélyek - eddig hozzávetőleg 100 ezer eurót fordítottak a szolgáltatásra. Egyelőre az alapítók még tudják finanszírozni a vállalkozást, ugyanakkor már tárgyaltak magyar befektetési alappal esetleges tőkebevonásról - válaszolták az MTI kérdésére.


Jelezték, hogy a piaci tapasztatok alapján 8-10 év mire azt a forgalmat elérheti a szolgáltatás, amikor egy részleges vagy teljes exit szóba jöhet. Ebben a Patreon jelenlegi helyzete a viszonyítási alap, amelyet a legutóbbi tőkebevonás 4 milliárd dollárra értékelt - tették hozzá. A Donably forgalma augusztusra 5 millió forintra nőtt; a szeptember viszont a cég tájékoztatása szerint számottevő új ügyfél megjelenése eredményeképpen ugrásszerű növekedést hoz majd.


A Donably felületén az elmúlt hónapban több mint ötezren küldtek felajánlást az oldalt használó hatszáz támogatásgyűjtő számára. Augusztusban csatlakozott hozzájuk például a Speedzone.hu, amely első, most is futó kampányában eddig több mint 3,5 millió forintot gyűjtött össze. Az év első felében Ljasuk Dimitry, független filmes és környezetvédelmi aktivista három kezdeményezésében összesen 22 ezer eurót szerzett jótékonysági célokra.


A közösségi támogatói kampányok területén itthon és nemzetközi szinten is legismertebb Patreon nevű felület 2020-ban több mint kétszázezer adománygyűjtővel és hatmillió adományozóval rendelkezett. Az elmúlt két évben ehhez képest is robbanásszerűen nőtt a piac, részben a koronavírus miatti lezárások miatt - írták a közleményben.


MTI


A kép forrása: freepik.com


2 views0 comments