Rihanna, mint üzletasszony – A Fenty Beauty története

Lead: Rihanna bebizonyította, hogy az éneklés mellett az üzlethez is van érzéke. A Rihanna által alapított Fenty Beauty különbözik a piacon jelenleg kapható más szépségápolási márkáktól. De mégis miben?

Az évek során rengeteg híresség szépségápolási márkája jött létre, és a számuk még mindig növekszik. A Fenty Beauty kozmetikai márka az egyik olyan, híresség által készített szépségápolási márka, amely nagy sikert aratott indulása óta. Ha azonban megnézzük a Fenty Beauty történetét, a sikerüket az egyediségüknek köszönhetik.


A népszerű kozmetikai márka megalapítója a híres énekesnő, Robyn Fenty Rihanna, vagy egyszerűen csak Rihanna. Kozmetikai márkája a szépségápolás világában a sokszínűséget hangsúlyozta. Mivel a hírességek nevüket és hírnevüket felhasználva próbálják kiterjeszteni elérhetőségüket a divatiparban, a Fenty Beauty egy olyan hírességek által támogatott márka, amely valami mást csinál.


Rihanna nem arra hagyatkozott, hogy sztár volt, hogy eladja a kozmetikai márkáját, hanem úgy alkotta meg termékeit, hogy a vásárlók széles körét elégítse ki. A Fenty Beauty érdekessége, hogy minden lehetséges bőrszínt figyelembe vesz, és mindenkinek megfelelő árnyalatokat kínál. A Fenty Beauty nagyszerű megoldást hozott létre, ha a szépségápolásról van szó a divatvilágban.


Olvass tovább, hogy megismerd a Fenty Beauty történetét és sikerének titkát.


Hogyan kezdődött?

Rihanna 2017. szeptember 8-án, 29 évesen hozta létre saját szépségápolási márkáját, melyet vezetékneve után “Fenty”-nek nevezett el. A zenei sztár célja nem csupán egy szépségmárka beindítása volt, hanem egy olyan egyedi márka létrehozása, amely pozitívan megváltoztatja a szépségipart.


Mielőtt megalapította volna szóló cégét, a Fenty Beauty-t, a MAC kozmetikumokkal dolgozott együtt, sőt, néhány terméket a Parlux Ltd. nevű, szépségápolási termékekkel világszerte foglalkozó cégen keresztül is kiadott.


A népszerű Louis Vuitton Moët Hennessey (LVMH) luxuscégnek számos márkája van, és ez alól a Fenty Beauty sem kivétel. Az LVMH anyavállalatként a Fenty Beauty 50 százalékát birtokolja, a fennmaradó 50 százalék pedig Rihanna tulajdona.


A “Rihanna divathét”

Érdekes módon a bemutató a New York-i Divathét napján történt. A Fenty beauty bemutatója éppen egy nappal a 2017-es New York-i divathét kezdete után volt.


Mindazonáltal Rihanna meglátta a lehetőséget, hogy termékcsaládjait egy kifutó show-n mutassa be, és így is tett. Összeállt a Pumával, hogy a Puma termékei mellett bemutassa első sminkcsaládját is. Olyan volt, mint egy Fenty-Puma show.


Fenty Beauty üzletek

A Fenty Beauty termékek online és a világ több mint 17 különböző országában kaphatók. Az Egyesült Államokban a termékek csak a Sephora üzleteiben kaphatók. A Sephora fizikai üzletein kívül azonban a termékeik online is elérhetőek a Fenty Beauty és a Sephora weboldalán.


Kezdetben a Fenty Beauty termékeket csak egyetlen üzletben lehetett megtalálni az Egyesült Királyságban. Ez a Harvey Nichols áruház volt. Ez azonban megváltozott, mivel a Boots UK üzletek egyike lett azoknak az üzleteknek, amelyek ezeket a termékeket árulják.


A márka Szaúd-Arábiában is létrehozott üzleteket. Ez egy kedvező piac volt, amely sok profitot hozott az ország kozmetikumok iránti nagy kereslete miatt. Ennek következtében a márka összesen mintegy 1620 üzlettel rendelkezik világszerte.


Fenty Beauty márkaidentitás – Miről ismertek?

A márka mai sikeréhez elsősorban az egyedi, más kozmetikai márkáktól eltérő ajánlatai járulnak hozzá. Ritkán fordul elő, hogy a kozmetikai márkák egy egész árnyalat kollekciót adnak ki egyszerre.


A Fenty Beauty árnyalatok kínálata nemcsak népszerűvé, hanem a divatban is egyedivé tette őket. Sőt, odáig mentek, hogy az albínó közösséget is bevonták, és olyan árnyalatokat hoztak létre, amelyek illeszkednek a bőrükhöz. Ez önmagában is sok dicséretet váltott ki a márkáról.


Ami még érdekesebb, az Rihanna ötlete, hogy egyszerre tartalmaz árnyalatokat a sötétebb tónusokhoz, a szép világos tónusokhoz és a kettő között. Bőrszíntől függetlenül minden nő megtalálhatja a bőréhez illő árnyalatot.


Ez segített kezelni a kozmetikai iparban kialakult helyzetet, miszerint kevesebb árnyalat készült a sötét bőrszínű nők számára. Úgy tűnt, hogy a sötétebb bőrű nők kimaradtak a szépségápolási termékekből.


Érdekes módon a Fenty Beauty esetében a sötétebb színek elég gyorsan fogytak. A márka megoldása és az ezzel elért sikerük miatt nagyon sok más kozmetikai márka is kölcsönvette az ötletüket. Ezeknek a márkáknak több árnyalatot kellett felvenniük a kollekcióikba a sötétebb bőrű nők számára.


A Fenty Beauty termékek fantasztikus tulajdonsága, hogy minden termékük megalkotásakor figyelembe vették a tónusokat. A márka nem csak olyan korrektorokat vagy alapozókat készít, amelyek minden bőrtónushoz illenek, hanem másfajta termékeket is, mint például alapozókat és ajakbalzsamokat.


Az egész termékcsaládjuk egy nagyobb piacot céloz meg a kozmetikai iparban. Ráadásul ez a Fenty Beauty-nak egyedi identitást adott – egy olyan márkaimázst, amelyhez nem lehet hasonlítani. Ezért is hordozza olyan jól a márka szlogenjét a “szépség mindenkinek”.


Fenty Beauty marketing stratégia - Hozzáférhetőség és megfizethetőség

A Fenty Beauty rendelkezik online áruházakkal, ahol bárki szabadon beszerezheti a kívánt kozmetikumokat. A márka nem korlátozódik egy adott földrajzi területre. Azok az országok, ahol nincs fizikai bolt, ahol Fenty Beauty termékeket árulnak, bármikor megrendelhetik termékeiket online.


Ráadásul az árazásuk is elfogadható. Bár a Fenty Beauty egy csúcskategóriás divatmárka, az áraikat mégis valamivel alacsonyabban tartják, mint a kozmetikai iparban tevékenykedő versenytársaik, így szélesebb piacot érnek el.


Célpiac

Érdekes módon ez a kozmetikai márka sok embert céloz meg. Talán a márka mindenkinek szól! Olyan termékeket hoztak létre, amelyek a vásárlói igények széles körét kívánják kielégíteni, ha kozmetikumokról van szó.


Könnyen láthatod innovatív ötleteiket, ha végignézed a Fenty Beauty történetét. A legtöbb márka úgy tekint a kozmetikumokra, mint olyan termékekre, amelyeket csak a nők használhatnak. Rihanna márkája azonban eredetileg kifejezetten nőknek készített termékeket, de ma már a férfiak is szerepelnek a listáján.


Tehát amellett, hogy mindenféle bőrszínt bevont a gyártásba, mindkét nemet bevonta. Ma a Fenty Beauty-nak uniszex illatai és bőrápolási termékei vannak, amelyek elég jól működnek férfiaknak és nőknek egyaránt.


Összefoglalva

A Fenty Beauty története során nem csak a termékek minősége, hanem az innovatív ötletek miatt is virágzott. Ezek az ötletek annyira egyediek, hogy a márkának jellegzetes identitást adtak. Innovatív inkluzivitása biztosította, hogy a nők és férfiak világszerte hozzáférjenek a bőrtónusuknak megfelelő sminktermékekhez. Ez különbözteti meg a Fenty Beauty-t az iparág többi kozmetikai márkájától.


A Fenty Beauty olyan sok bevételt generált, hogy ez minden más híresség márkájánál sikeresebbé tette. Emellett egy olyan kozmetikai márka, amely magas színvonalat képvisel, különösen a vásárlói elégedettség tekintetében. A Fenty Beauty példát mutatott a többi növekvő kozmetikai márka számára.


Emellett a kozmetikai márka számos díjat kapott ötleteiért és megoldásaiért. Rihanna nem csak a zenében szerzett hírnevet, de sikereinek nagy részét a Fenty Beauty-nak köszönheti. A TIMES magazin szerint a márka a 2017-es év legjobb találmányai közé tartozott.


Bujdosó Edina/Valvi.hu

Forrás: https://440industries.com/fenty-beauty-history-case-study-rihannas-story/

Kép: https://fentybeauty.com/pages/rihanna-videos


8 views0 comments