Selena Gomez, mint üzletasszony – A Rare Beauty története, küldetés a szépségápolási márka mögött

Lead: Selena Gomez bebizonyította, hogy az éneklés és a színészkedés mellett az üzlethez is van érzéke. A Selena által alapított Rare Beauty különbözik a piacon jelenleg kapható más hírességek szépségápolási termékeitől. De mégis miért olyan különleges?

2020 a hírességek szépségápolási márkáinak éve volt. Selena Gomez az egyik olyan híresség, aki elindította saját szépségápolási termékcsaládját Rare Beauty (Ritka Szépség) néven. A Rare Beauty ugyanúgy árul sminktermékeket és sminkeszközöket, mint bármely más szépségápolási márka. Ami megkülönbözteti őket más hírességek készítményeitől és általában a szépségmárkáktól, az a jótékonysági küldetésük. A Rare Beauty az önszeretet hirdetésére, valamint a mentális egészség támogatására és szolgáltatásaira való figyelemfelkeltésre és pénzgyűjtésre összpontosít.


Selena Gomez több fizikai és mentális egészségügyi problémával is megküzdött, amelyek nagy terhet róttak rá, de oda is vezették, ahol ma tart. A 2021 augusztusában megjelent Elle címlapsztorijában Selena Gomez így nyilatkozott: “A lupuszom, a veseátültetésem, a kemoterápia, a mentális betegségem, a nagyon nyilvános szívfájdalmak átélése – ezek mind olyan dolgok voltak, amelyeknek őszintén szólva le kellett volna dönteniük engem. Minden alkalommal, amikor keresztül mentem valamin, azt gondoltam: “Mi más? Mi mással kell még megküzdenem?”” Ahelyett, hogy hagyta volna, hogy minden eluralkodjon rajta, Selena Gomez a küzdelmeit és tapasztalatait arra használta fel, hogy segítsen neki megalkotni a Rare Beauty-t.


Ritka Szépség

Selena Gomez 2020. február 4-én jelentette be a Rare Beauty-t Instagram-fiókján keresztül. A márka hivatalosan 2020. szeptember 3-án indult útjára. A “Rare” név a harmadik, azonos nevű stúdióalbumára utal. Selena Gomez azt mondja: “Mindig is szerettem volna a Rare nevet. A [Rare] lett a márkám identitása és az, hogy ki akarok lenni, megmutatni az embereknek, hogy sokszínűnek és különbözőnek kell lenni, bármi is történjék, azt akartam, hogy úgy érezd, hogy te is a részese vagy.


A szépség a küldetésük

Ami a szépséget illeti, Selena Gomez azért hozta létre a Rare Beauty-t, mert azt szeretné elérni, hogy a nők azért viseljenek sminket, mert akarnak, és nem azért, mert muszáj. Rengeteg irreális szépségideál létezik, amelyeket a smink és a média tovább erősít. Ezek az irreális elvárások hatással voltak Selena Gomezre, mint hírességre és mint hétköznapi emberre. Selena azt mondta: “Évekig próbáltam úgy kinézni, mint mások. Megláttam egy képet, és azt gondoltam: ‘Te jó ég, miért nem nézek ki így?’”.

A Rare Beauty-val kapcsolatos küldetései közé tartozik, hogy lerombolja az irreális szépségnormákat, és elmondja az embereknek, hogy ne hasonlítgassák magukat másokhoz, hanem fogadják el természetes szépségüket és egyediségüket. Ennek érdekében Selena Gomez olyan szépségápolási termékeket hozott létre, amelyek egymásra épülnek, és gondoskodnak a természetes és ragyogó sminkről. Ezáltal a Rare Beauty termékeket használók inkább kiemelhetik természetes szépségüket és vonásaikat, minthogy a termékekkel teljesen elfedjék vagy megváltoztassák vonásaikat. A szépséggel kapcsolatos missziók mellett Selena Gomeznek a mentális egészséggel kapcsolatos küldetései is vannak.


Rare Impact Fund

A szépségmárka elindítása előtt Selena Gomez létrehozta a Rare Impact Fundot, amelyet 28. születésnapján (2020. július 22.) indított el. A Rare Impact Fund célja a mentálhigiénés szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása az oktatási intézményekben.

Gomez azért tartja fontosnak kifejezetten ezt az ügyet, mert ő sem kapta meg a mentális egészséggel kapcsolatos felvilágosítást. Csak akkor kezdett el megfelelően tájékozódni a témában, amikor saját mentális egészségével kapcsolatos nehézségeket tapasztalt, és kezelésben részesült. Kifejezetten a fiataloknak szeretne segíteni, mivel ő maga is fiatal volt, amikor először tapasztalta meg, hogy szorong és depressziós.

Azt mondja: “Ha már korábban megismerkedtem volna a mentális egészségemmel – ha az iskolában ugyanúgy tanítottak volna az állapotomról, mint más tantárgyakról –, az utam egészen másképp nézhetett volna ki. A világnak tudnia kell, hogy a mentális egészség számít. Ugyanolyan fontos, mint a testi egészség, és szeretném, ha ezt mindannyian tudomásul vennénk, nemcsak szavakkal, hanem a tetteinkkel is.

Mivel a mentális egészség minden embert érint, a Rare Beauty támogatja a mentális jólétet életkortól, nemi identitástól, szexuális irányultságtól, kulturális háttértől, fizikai vagy mentális képességtől függetlenül.


Mit csinál a Rare Impact Fund?

A Rare Impact Fund célja, hogy tíz éven belül 100 millió dollárt gyűjtsön össze a mentális problémákkal küzdő emberek támogatására. A cél elérése érdekében a Rare Beauty a bruttó eladások 1%-át a Rare Impact Fundnak ajánlja fel. Emellett további forrásokat gyűjtenek jótékonysági alapítványoktól, vállalati partnerektől és a közösségükben élő magánszemélyektől. Jelenleg 11 különböző partnerük van, és helyi, országos és globális szervezeteket támogatnak. Adományaik 100%-át a támogatottjaiknak és stratégiai kezdeményezéseiknek juttatják.


A Rare Beauty sikere küldetésükben

A Rare Beauty a legnagyobb ismert vállalati szervezet, amely támogatja a mentális egészséget. A márka az indulástól számított 5 hónap alatt 60 millió dolláros bevételt tudott generálni, és a 8. legsikeresebb celeb szépségápolási márkának rangsorolták. Az első évben a Rare Impact Fund 1,2 millió dollárt adott nyolc mentális egészséggel és oktatással foglalkozó szervezetnek.


Mental Health 101 kampány

2021 májusában a Rare Beauty megtartotta Mental Health 101 kampányát. Kifejezetten azért választották a májust, mert ez a mentális egészségtudatosság hónapja. A kampány kezdeményezése az volt, hogy tájékoztasson és közösséget építsen a mentális egészség támogatása és tudatosítása körül. A kampányt teljes egészében a közösségi médiában – az Instagramon, a Tik Tokon, a Twitteren, a Facebookon és a LinkedInen – bonyolították le.

A Rare Beauty a közösségi médiaplatformokon közzétett tájékoztató posztok révén 82 000 dollárt tudott gyűjteni a Rare Impact Fund számára, több mint 60 000 aláírást gyűjtött a Mental Health 101 petíciójukhoz, és több mint 300 000 társadalmi elkötelezettséget generált az összes platformon. A márka emellett úgy döntött, hogy május hónapban 200 000 dollárt adományoz a Rare Impact Fundnak. Összességében a kampány nagyon sikeres volt, és hasznos lenne minden év májusában megtartani.


Összefoglalva

Nagyon csodálatra méltó, hogy Selena Gomez ilyen nyíltan beszél a tapasztalatairól, és hatást akar gyakorolni, ha a mentális egészségről van szó. Felismerte, hogy van egy platformja, és aktívan használja azt a változás érdekében. Egyesek talán azzal érvelnek, hogy nincs szüksége egy szépségmárkára ahhoz, hogy teljesítse küldetését, és csak a Rare Impact Fundra kellene összpontosítania, ha valóban hatást akar gyakorolni a mentális egészségre. A Rare Beauty azonban eddigi sikerei révén bebizonyította, hogy a kezdeményezésük működik. A termékeladásokon keresztül történő pénzszerzéssel a Rare Beauty termékeket tud biztosítani a fogyasztóknak, miközben az önszeretetet hirdeti, oktat, tudatosságot terjeszt, és pénzt gyűjt a mentális egészségügyi támogatásra és szolgáltatásokra. Ezért a Rare Beauty egy okos vállalkozás, amely remélhetőleg minden küldetésében egyre sikeresebb lesz.


Szerző: Bujdosó Edina/Valvi.hu

Forrás:https://440industries.com/rare-beauty-the-mission-behind-selena-gomezs-beauty-brand-a-case-study/

Kép forrása: https://www.google.com/search?q=Rare+Beauty&sxsrf=ALiCzsY_F5HRzMnaKYef5LZR1am8B8u7Jg:1653986850778&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi9k9CVrYn4AhWm_bsIHWtUCy8Q_AUoAXoECAIQAw&biw=1536&bih=696&dpr=1.25#imgrc=JmxL3_jvyiJefM


17 views0 comments