Változik a világ – így építs jól munkáltatói brand-et!

Updated: Jun 11

Május elején két “kiváló munkáltató” MagyarBrands-díjas cég, az Eurokomax Kft. és a Vitaking Kft., valamint a legnagobb állásportál magyarországon, a Profession.hu képviselői meséltek egy, a HR KOPÓ által szervezett kerekasztal beszélgetésen a munkáltatói brand-jükről. Előtte Purkald Krisztina HR-szakértő, a HR Kopó alapító-vezetője tartott előadást arról, hogy mégis mi is az a munkáltatói brand - nézzük, mire jutottak...

Mit jelent a „brand” a munka világában?

Akár márka brand-ről, akár munkáltatói brand-ről beszélünk, az elsődleges feladata a bizalom kiépítése. A munkavállalóinkkal kapcsolatos stratégia kialakítása során a következő szempontokra érdemes figyelnünk:

  • Realitás: csak olyat ígérjünk, amit teljesíteni is tudunk

  • Hitelesség: tartsuk is mindig be, amit megígértünk

  • Következetesség: törekedjünk arra, hogy évről évre legalább ugyanazt, de inkább egyre többet nyújtsunk a munkatársaknak

  • Megújulni tudás: kövessük nyomon a globális és lokális változásokat, és igazodjunk hozzájuk

  • Kommunikáció: az információátadás mellett a tisztelet egyik formája is


A „munkavállaló, mint ügyfél” szemlélet

Bár a munkáltatói brand kiépítése az ügyvezetés, a HR és a marketing közös feladata, a munka oroszlánrészét, az alkalmazottakkal történő közvetlen kapcsolattartást a HR végzi. A cél az, hogy megtaláljuk a metszetet, ahol a munkáltató és a munkavállaló érdekei találkoznak, hogy együtt dolgozhassanak egy jól működő, fejlődő vállalkozás fenntartásáért. Az, hogy HR-esként a munkáltatót ki kell szolgálnunk, egyértelmű, de rengeteg, organikusan alakuló pozitív változást hozhatunk a cég életébe, ha elsajátítjuk a „munkavállaló (is) ügyfél” szemléletet. Ugyanis ha a munkavállalót is ügyfélnek tekintjük, mindent meg fogunk tenni azért, hogy ő is elégedett legyen. Az a munkavállaló pedig, aki azt tapasztalja, hogy tisztelettel szólnak hozzá, folyamatos információ átadásban részesül és egyenrangú partnerként kezelik, a legnagyobb természetességgel fogja viszonozni a bizalmat a munkáltató felé, és – akár tudattalanul is – az egyik legfontosabb tényező lesz a pozitív munkáltatói brand építésében.


Változik a világ?

A kérdést, hogy „hogyan építs jól munkáltatói brand-et?” akár úgy is feltehetnénk, hogy „hogyan legyél vonzó jelenlegi és jövőbeni munkavállalóid számára?”. Az erre adott válasz kialakításakor pedig elkerülhetetlenül figyelembe kell vennünk mind az elmúlt évtizedek társadalmi tendenciáit, mind az elmúlt 2-3-4 év rendkívüli eseményeit. Bármelyik időszakot is nézzük, a legfontosabb tanulság – és ebből adódó gyakorlati tanács – az, hogy számottevő igény keletkezett az egyediség kezelésére. Az emberek több időt töltenek a hozzájuk tökéletesen illő munkahely keresésével, akár azon az áron, hogy tovább maradnak munkanélküliek. Ha pedig megtalálják a céget, ahol szeretnének elhelyezkedni, elvárják, hogy a munkahely egyedi személyiségként, ne csak egy „fogaskerékként” álljon hozzájuk, és ők is mutassanak valamennyi rugalmasságot.


A bérezés szempontjából az a gyorsan erősödő trend mutatkozik, hogy a munkakeresők kedvelik az egyenes beszédet. Nem mutat már jól a fizetés körüli titkolózás, a „versenyképes fizetés” kifejezés pedig szinte már pejoratívan kategóriába került. Az anyagi jövedelmen kívül azonban rengeteg más juttatással tudjuk ma már biztosítani a dolgozóink munkahelyi jólétét – és ezáltal a munkáltatói brand-ünk erősödését. A home office és a karbantartott, modern gépállomány már szinte elvárás, de az egyik legnagyobb vonzóerő, ha egy munkahely gyermek- és állatbarát. Fontos a továbbképzés lehetősége is, vagy épp az, hogy a cégnek milyen a társadalmi szerepvállalása vagy a közösségi média megjelenése. Kiemelnénk azonban egy dolgot, amiről általában kevés szó esik, ez pedig a vállalat integritása. Az egyik legrombolóbb tényezője tud lenni a munkáltatói brand-nek, ha kiderül, hogy a munkáltató sokszor csúsztat vagy kifejezetten hazudik a munkavállalóinak. Márpedig ezek mindig, minden esetben kiderülnek, így ennek a problémának a legkönnyebb kezelése a megelőzés – soha ne állítsunk a kollégáinknak olyat, ami nem igaz.


Olvasd el, milyen erőfeszítéseket tesz a munkáltatói brand-je építése során a „kiváló munkáltató” MagyarBrands-díjas cégek: az Eurokomax Kft., a Vitaking Kft. és mit lát a magyar munkáltatói közegről a Profession.hu! Ha pedig a jövőben nem szeretnél lemaradni a hasonló online előadásokról, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülhess mindenről, ami vállalkozóként hasznos lehet számodra!


Toperczer Anita, Bujdosó Edina /ValVi.hu


13 views0 comments